پیونگ یانگ معتقد است که تحریم‌های بیشتر آمریکا، به تکامل قدرت اتمی کره شمالی سرعت می‌بخشد.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۱۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، ارتش کره شمالی در یک ماه اخیر بارها آزمایشات موشکی قدرتمندی را در شرق و مرکز کره علیه اهدافی در نزدیکی گوام و دریای ژاپن انجام داده است.


این آزمایشات موشکی در پی تهدید دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ صورت گرفته و هدف اصلی آن مقابله با تهدیدات امنیتی آمریکا علیه "پیونگ یانگ" است.


اخیرا ارتش کره شمالی شلیک یک موشک بالستیک را از فراز آسمان ژاپن تمرین کرد و موجب واکنش های جهانی شد. دولت ژاپن از طریق تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی به شهروندان خود درباره خطر موشکی از سوی کره شمالی هشدار داد. این هشدار پس از آن اعلام شد که گزارش ها از عبور موشک ناشناخته‌ای ‌از حریم هوایی ژاپن در هوکایدو خبر می داد.

تحریم آمریکایی‌ها علیه زیرساخت‌های کره شمالی/زور آزمایی
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، درباره آزمایش های موشکی اخیر ژاپن می گوید: ژاپن اینگونه اقدامات تحریک آمیز و خطرناک کره شمالی را که تهدیدی برای صلح جهانی است هرگز تحمل نخواهد کرد. ما نمی توانیم بی توجهی کره شمالی را به عزم و وحدت جامعه بین المللی در جهت برقراری صلح که در قطعنامه های سازمان ملل متحد نیز نشان داده شده است، نادیده بگیریم. اگر کره شمالی همین راه را ادامه دهد، هیچ آینده روشنی نخواهد داشت.

ارتش کره جنوبی نیز درباره این آزمایش موشکی گزارش داد : این موشک از سوی کره شمالی و در جهت شرقی شلیک شده است .


البته یک اجماع جهانی برای ضربه زدن به کره شمالی تنها به دلیل آزمایش های موشکی این کشور ایجاد شده است که محوریت آن آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هستند. "مالکوم ترنبول"، نخست وزیر استرالیا پرتاب موشکی اخیر کره شمالی را خطرناک و بی پروا خواند و ضمن محکوم کردن آن، تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را خواستار شد.

تحریم آمریکایی‌ها علیه زیرساخت‌های کره شمالی/زور آزمایی
ترنبول گفت: "این نمونه دیگری است که نشان می دهد چرا ما باید تشدید تحریم های اقتصادی را علیه کره شمالی ادامه دهیم. آزمایش اخیر کره شمالی در کنار «اظهارات تند این کشور علیه ژاپن و آمریکا نشان می دهد که این تحریم ها موثر بوده است .


البته مقامات غربی درباره میزان تاثیر پذیری تحریم هایشان بر کره شمالی دیدگاه جامعی ندارند ؛ چرا که عمده تولیدات و داد و ستد کره شمالی با چین انجام می شود و سوال اینجاست که آیا "پکن" حاضر می شود همه مناسبات اقتصادی خود را با "پیونگ یانگ" قطع کند؟


آمریکا به چین هشدار داده که در قالب قطعنامه های صادر شده علیه کره شمالی گام بردارد و در غیر اینصورت "پکن" نیز مشمول تحریم ها خواهد شد. جک کین رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا در این زمینه می گوید: "تلاش‌های قبلی این کشور برای همراه کردن چین در موضوع کره شمالی، «به طرز ناگوار کننده و مایوسی با شکست مواجه شده است"

وی افزود: "تحریم‌ها علیه کره شمالی کارساز نبوده و من تردید دارم که اعمال تحریم‌های بیشتر کارساز شود و من اعتقاد ندارم که اعمال تحریمها علیه چین هم بتواند کارساز باشد".

 

در عین حال پیونگ یانگ معتقد است که تحریم‌های بیشتر آمریکا، به کامل شدن قدرت اتمی اش سرعت می‌بخشد.


شبکه خبری راشاتودی به نقل از رسانه های دولتی کره شمالی گزارش داد: هرچه آمریکا و متحدانش تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی تصویب کنند، پیونگ یانگ با سرعت بیشتری قدرت اتمی خود را تکمیل می‌کند.

در حال حاضر بر اساس گزارش منابع رسانه ای ؛ قیمت سوخت به دلیل تحریم های سنگین آمریکا علیه کره شمالی افزایش یافته است؛ اما بعید است که این راهبرد آمریکا تاثیر گذار باشد ؛ چرا که کره شمالی همچنان بر ادامه برنامه موشکی و هسته ای خود پافشاری می کند. کیم جونگ اون فرمانده کل نیروهای مسلح  کره شمالی در این زمینه می گوید: ما می توانیم بمب های هیدروژنی را به هر تعداد که بخواهیم تولید کنیم. همه قطعات بمب هیدروژنی در داخل تولید شده اند و کل فرایند ساخت بمب از تولید مواد هسته‌ای درجه تسلیحاتی تا تولید دقیق قطعات و مونتاژ آن‌ها با تکیه بر دانش و توانایی بومی طی شد و از این رو، کره شمالی قادر است تسلیحات هسته‌ای قدرتمند را به هر تعداد که مایل باشد تولید کند.

البته این بخشی از اقدامات آمریکاست؛ دولت ایالات متحده تهدید به اقدام نظامی از طریق لفاظی های پی در پی را نیز در پیش گرفته است. نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در این زمینه می گوید: گزینه هایی برای نابودی کشور 25 میلیون نفری کره شمالی در اختیار داریم. نیکی هیلی اخیرا در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که آزمایشهای مکرر هسته ای و موشکی کره شمالی می تواند آمریکا را به ورود به یک نبرد و تعارض تحریک نماید.

دولت کره شمالی اخیرا با انتشار بیانیه ای در خبرگزاری رسمی خود (KCNA) هشدار داد که اظهارات سفیر واشنگتن در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه پیونگ یانگ "طالب جنگ" است، بی پاسخ نخواهد ماند.


نیکی هیلی مدعی شد: "سوء استفاده کیم جونگ اون از موشکها و تهدیدات هسته ای او نشان می دهد که رهبر کره شمالی طالب جنگ است".

تحریم آمریکایی‌ها علیه زیرساخت‌های کره شمالی/زور آزمایی
در واکنش به این ادعای سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، یک رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد: «نیکی هیلی باید مراقب زبان خود باشد. دولت آمریکا برای پرخاشجویی وی بهای سنگینی خواهد داد".


البته به نظر نمی رسد که کره شمالی در جنگ احتمالی با آمریکا دست بسته باشد. اخیرا یکی از رسانه های نزدیک به کره شمالی تصویری را منتشر کرده که نشان می دهد ، موشک های ارتش کره شمالی دست کم می توانند سواحل غربی آمریکا را هدف قرار دهند.

تحریم آمریکایی‌ها علیه زیرساخت‌های کره شمالی/زور آزمایی

دولت محافظه کار آمریکا در ماه های اخیر با اقدامات تحریک آمیز خود به دنبال بی ثبات کردن شبه جزیره کره است و در مقابل کره شمالی با آزمایش موشک های بالستیک به آمریکا هشدار می دهد که در صورت حمله احتمالی ؛ "پیونگ یانگ" می تواند با موشک های بالستیک از خود دفاع کند.

زورآزمایی فرمانده نیروهای مسلح کره شمالی با موشک هواسونگ دارای این پیام است که در ساعات اولیه حمله احتمالی آمریکا؛ پایگاه اندرسون ارتش آمریکا در جزیره گوام آماج حملات موشک های غول پیکر ارتش کره شمالی خواهد شد.

گزارش از محمد زرچینی

 

ارسال نظرات