خبرهای داغ:
اینجا پایگاه صیاد شیرازی است، پایگاهی که بارها به عنوان رتبه برتر کشوری در جشنواره مالک اشتر شناخته شده است، پایگاهی که مامنی برای عده ای بانوی تلاش گر شده تا بتوانند اقتصادمقاومتی را در گره های قالی معنا کنند.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۴۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به همین بهانه خبرنگار خبرگزاری بسیج گفتگویی با خانم سکینه اسدی؛ فرمانده این پایگاه ترتیب داد تا بیشتر با فعالیت این کارآفرین، فرمانده و برگزیده جشنواره مالک اشتر آشنا شویم.

فرمانده پایگاه شهید صیاد شیرازی سپاه امامت تبریز در خصوص راه اندازی کارگاه خوداشتغالی قالی بافی در این پایگاه، گفت: این کارگاه را از یک حلقه صالحین عام آغاز کردیم تا متربیان در کنار مباحث تربیتی، هنر و حرفه ای نیز فرا بگیرند.

سکینه اسدی افزود: توجه به وضع معیشتی بانوان بسیجی، ایجاد منبع درآمد آن ها برای کمک به خانواده در واقع از تدابیری بود که تلاش کردیم با این کار بانوان در کنار خانواده و نظارت بر فرزندان خود با حرفه ای که می آموزند کمک خرج خانواده نیز باشند.

گره هایی که گره از اقتصاد می گشاید

وی با بیان اینکه بسیاری از بسیجیان این پایگاه با آموزش قالی بافی توانستند کمکی به معیشت خانواده داشته باشند، اظهار کرد: این بسیجیان پس از دریافت کارت مهارت از طرف فنی و حرفه ای توانستند وام و تسهیلات خود اشتغالی دریافت کرده و کار خود را توسعه دهند.

گره هایی که گره از اقتصاد می گشاید

اسدی ادامه داد: تعدادی از بسیجیان این پایگاه همچنین با دریافت وام توانستند زندگی خود را نیز سر و سامان داده و با ایجاد کارگاه کوچک خانگی بتوانند خانه ای هم با درآمد آن تهیه کرده و امنیت روانی نیز به دست آورند.

وی با تاکید به اینکه توجه به حضور بسیجیان در این پایگاه، آموزش های فرهنگی و تربیتی آن ها در حلقه ها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: توجه به وضع خانوادگی، معیشتی در خانواده از مباحث مهمی است که ضرورت دارد در همه پایگاه ها به آن توجه شود.

گره هایی که گره از اقتصاد می گشاید

فرمانده پایگاه شهید صیاد شیرازی برگزاری کلاس های آموزش سبک زندگی اسلامی، مشاوره، ویزیت رایگان، آموزش همسرداری و ... را از دیگر فعالیت های این پایگاه در کنار کارگاه قالی بافی عنوان کرد.

وی فعالیت بانوان را در پایگاه بستر مناسبی برای همه فعالیت های فرهنگی و آموزشی دانست و گفت: خانواده ها با توجه به اعتمادی که به مسجد و بسیج دارند با آرامش خاطر بیشتری اجازه می دهند فرزندان و همسرانشان در برنامه ها شرکت کنند.

گره هایی که گره از اقتصاد می گشاید

اسدی در پایان رونق فعالیت های پایگاه شهید صیاد شیرازی را در همه زمینه ها، در سایه همدلی مسئولان سپاه امامت تبریز دانست و از همکاری دلسوزانه آن ها قدردانی کرد.

گره هایی که گره از اقتصاد می گشاید

سکینه اسدی از فرماندهان حوزه ام السلمه سپاه امامت تبریز است که بارها توانسته رتبه برگزیده را در میان فرماندهان پایگاه های آذربایجان شرقی از جمله مالک اشتر از آن خود کند.

ارسال نظرات