خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که مسیر پیشرفت از روحیه جهادی می گذرد.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۵۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز در محل فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: شروع هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم مصادف شده است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر حرکت امام حسین(ع) نبود امروز اسلام این حرارت را نداشت، فرهنگ بسیجی همان فرهنگ عاشورایی است.

 

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای نباشد آن جامعه مرده است، خاطرنشان کرد: زنده بودن جامعه در گرو زنده مانده امر به معروف و نهی از منکر است که استکبار می‌خواهد این را از ما بگیرد، لذا انقلاب را حفظ کردن هزینه دارد، بدون دادن هزینه افتخار و عزت به دست نمی‌آید، امر به معروف پایه حرکت و مایه اصلی همه اعتقادات ما است.

 

سردار ریحانی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که راه عزت و سربلندی ایران در طول تاریخ از روحیه و کار جهادی عبور کرده است افزود: تاریخ را نگاه کنید پیشرفت اسلام در تاریخ یا با قلم بوده یا شمشیر و امروز مجاهدان ما دارند به آن می‌بالند.

 

وی خاطر نشان کرد: واژه های ارزشمندی مثل ایثار و شهادت، معنویت و از خودگذشتگی و وحدت همه اقوام و مذاهب که از ایران اسلامی دفاع کنند همه گنجینه باقی مانده از دفاع مقدس هشت ساله است. امام (ره) در دفاع مقدس با سپردن جنگ به خود مردم یک جبهه حق و باطل ایجاد کرد که هنوز هم این فضا ما را سربلند نگاه داشته است.

 

سردار ریحانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس با نمایش رژه اقتدار نیروهای مسلح و نمایش قدرت موشکی سپاه پاسداران در بلوار طاقبستان کرمانشاه با شعار "من انقلابی ام "آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: در دومین روز از این هفته که مصادف با اول مهر است، زنگ مقاومت در مدارس استان کرمانشاه نواخته خواهد شد.وطی این روز همچنین از سربازان و جوانان نمونه در عرصه تولید علم و فناوری در کلیه نواحی بسیج تجلیل می شود و رونمایی از دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های سومین روز از هفته دفاع مقدس، از برگزاری یادواره شهدا با موضوع «نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس»، اهمیت پدافند غیر عامل در مقابله با ترفندهای دشمن، همبستگی ملی، تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه و همراهی با رزمندگان در خطوط مقدم نبرد و دفاع همه جانبه خبر داد.

 

وی توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردم و اصناف در کم اثر نمودن تحریم ها و تهدیدات دشمن در دوران دفاع مقدس را به عنوان برنامه های روز چهارم یادکرد.

 

وی از برگزاری نشست های روشنگری، با موضوع دفاع مقدس، تبیین نقش انقلاب اسلامی، رهبری، وحدت ملی و ادیان مذاهب، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن ومبارزه با استکبار جهانی در نقاط مختلف استان طی پنجمین روز از این هفته خبر داد.

 

وی  از برگزاری مراسم ویژه ای به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری محفل شعر «زنان اسوه صبر» توسط بسیج جامعه زنان به عنوان برنامه‌های ششمین روز از این هفته یاد کرد.

 

وی برگزاری مراسم عطرافشانی مزار شهدا در استان، سرکشی از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم آل الله، تجلیل از ایثارگران و آزادگان را از جمله برنامه های هفتمین روز از این هفته برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات