مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام؛

حضور1400دانشجو در قالب23گروه جهادی در رگ های روستاییان

علیپور گفت: از ابتدای تابستان 96 تعداد 23 گروه جهادی متشکل از 1400 دانشجوی جهادگر در عرصه های عمران و آبادانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، علمی و آموزشی، هنری به روستاهای محروم استان اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۷۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

 به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج، محمود علیپور" مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام با بیان اینکه اردو های جهادی بستری برای تهذیب نفس و چشیدن درد محرومین جامعه است، گفت: دانشجویان بسیجی به تاسی از شهدای انقلاب از بهترین لحظات اوقات فراغت خود برای خدمت به مردم در روستاهای کم برخوردار بهره برده و تمام همتشان را به کار می گیرند تا گوشه هایی از محرومیت این مناطق را بزدایند و در مسیر خدمت به خلق الله از همدیگر سبقت گیرند.

علیپور گفت: اردوی های جهادی بستری مناسب برای تهذیب نفس و چشیدن درد کوخ نشینان جامعه است و این تهذیب نفس یکی ازمهمترین اهداف اردوهای جهادی است.

وی افزود: دانشجویان انقلابی در مناطق محروم برای رفع مشکلات ریز و درشت مردم روستا شبانه روز تلاش می کنند و مسئولین را به دل روستاها می کشانند تا مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند چرا که وظیفه حل مشکلات محرومان جامعه ابتدا به ساکن بر عهده مسئولان می باشد.

علیپور با بیان اینکه خدمت رسانی به محرومین از مطالبات رهبری و از مهمترین اهداف اردو های جهادی است گفت: اردوهای جهادی بستری برای مطالبه گری از مسئولین است،باید جهادگران وظایف مسئولین را به آنان متذکر شوند که برای رفع مشکلات مناطق محروم چه کارهایی را باید انجام می دادند و یا می توانستند انجام دهند اما در انجام آن کوتاهی کرده اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام تاکید کرد: جهادگران روحیه باور و امید به زندگی را در رگ های مردمان روستایی تزریق می کنند و علاوه بر کارهای عمران و آبادانی و زدودن فقر و محرومیت از چهره روستا به کارهای بزرگ فرهنگی همت می گمارند و در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی در تلاشند.

علیپور گفت : از ابتدای تابستان 96 تعداد 23 گروه جهادی متشکل از 1400 دانشجوی جهادگر در عرصه های عمران و آبادانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، علمی و آموزشی به روستاهای محروم استان اعزام شده اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام افزود: این گروه های جهادی پس از شناسایی مناطق بسیار محروم استان و با توجه به ظرفیت و تخصص گروه به روستاهای هدف اعزام شدند.

علیپور یادآور شد: این فعالیت های خودجوش دانشجویی تداعی روزهای انسان ساز دوران طلایی دفاع مقدس است و بستری برای تربیت مدیران دلسوز انقلابی فراهم می آورد که مسئولیت های خطیری را در آینده نظام عهده دار می شوند.

وی گفت: اولین گروه جهادی که در تاریخ 13 تیرماه به منطقه محروم سیدمحمد عابد ملکشاهی اعزام شدند از دانشگاه علمی کاربردی ایلام 2 بود که به مدت ده روز به فعالیت عمرانی پرداختند و این اعزام ها تا پایان شهریور ما سال جاری ادامه دارد.

 

علیپور با بیان اینکه اولویت امسال گروه های جهادی خدمت به مردم روستاهای محروم استان در راستای اشتغال زایی در این مناطق است، گفت: اهم فعالیت های جهادی دانشجویان شامل؛ اهم فعالیت های جهادگران دانشجو شامل: فعالیت های عمرانی،بهداشتی،درمانی و پزشکی،دندانپزشکی،پرستاری،فرهنگی، اشتغال زایی،اقتصاد مقاومتی،آموزشی و تحصیلی،سبک زندگی اسلامی،کشاورزی و دامپروری مشاوره و ...است که دانشجویان بسیجی بنابر تخصص و علاقه خود برای مقاطع سنی مختلف کودک، نوجوان، بزرگسالان، زنان خانه دار فعالیت های بهینه ای را انجام دادند.

وی افزود: ساخت منبع آب 3000 لیتری روستای قلعه جوق و اشتغال بیش از 35 خانوار، ویزیت رایگان و ارائه خدمات دندان پزشکی، پزشکی، مامایی، آوردن پزشکان متخصص به دل محروم ترین روستاهای استان،تعمیر و ساخت بالغ بر 30 سرویس بهداشتی برای منازل محروم، کمک به تعمیر مسجد جامع شهر ایوان، ساخت منزل مستمند در سراب ایوان، تعمیر منزل برای خانوارهای محروم در روستای تختان، چشمه پهن میمه،سرطاف، فرخ آباد دهلران و سید ابراهیم دهلران، ساخت منبع آب در روستای کلک، تعمیر مدارس روستاهای هلیلان بخشی از فعالیت های عمرانی و پزشکی جهادگران دانشجو در استان بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: برگزاری کلاس های آموزشی قرآن،احکام،ریاضی، زبان انگلیسی، آموزش قالی بافی، گونی بافی، گلدوزی، چرم دوزی، توزیع لوازم التحریر ایرانی در بین کودکان روستایی،از دیگر فعالیت های جهادی این دانشجویان است.

علیپور گفت: از ابتدای سال اردوهای جهادی به صورت سه روزه در ایام نوروز و ده روزه در ایام تابستان در قالب فعالیت های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: تمامی گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان به مناطق محروم استان که شامل؛ روستاهای محروم دره شهر، هلیلان، بخش زرین آباد،آب انار آبدانان، مورموری، خوران ایوان، قلعه جوق ملکشاهی و .. است که به شدت نیازمند توجه مسئولین هستند و مقرر شده تا چند سال متوالی این روستاها منطقه هدف اردوهای جهادی استان باشند.

علیپور ضمن تقدیر از تمامی جهادگران انقلابی گفت: دانشجویان بسیجی بی مزد و منت و فقط برای کسب رضای الهی و قرب پروردگار در این مسیر انسان ساز قدم برمی دارند و با عشق و علاقه و از عمق وجود به محرومین خدمت رسانی می کنند و قطعا اجرشان در نزد خدا محفوظ است.

 

 

ارسال نظرات