قرارگاه احمدی روشن طی یادداشتی منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۷۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج، متن یادداشت به شرح زیر است:

ستاری توانست در دولت یازدهم، مفاهیمی چون «اقتصاد دانش‌بنیان»، «سرمایه‌های روزمینی» و «حمایت از کارآفرینان و استعدادهای برتر» را بر سر زبان‌ها بیندازد و با اقدامات خود، رونق‌بخش عرصه‌ی تجاری‌سازی علم و فناوری باشد. در راستای اقدامات ترویجی، ستاری به استان‌های مختلف سفر کرد و از مزایای اقتصاد دانش‌بنیان سخن گفت؛ وی همچنین همکاری با صداوسیما را در دستور کار خود قرار داد.

♦️معاون علم و فناوری روحانی توجه خاصی هم به کسب‌وکارهای IT محور داشت و تلاش کرد با استفاده از ظرفیت‌های معاونت به کارآفرینی در این زمینه‌ها کمک کند. امّا برخی امور آن‌چنان‌که باید، سامان نیافتند؛ طرح‌های کلان ملی در حوزه علم و فناوری به سرانجام نرسیدند و پیشرفت حوزه فضایی نیز ادامه نیافت.

♦️مهم‌ترین اقدام فرزند شهید منصور ستاری طی چهار سال اخیر، «شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان» بود و او توانست با «اعطای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان» در کنار برگزاری «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران»، زمینه توسعه فعالیت و رشد این شرکت‌ها را فراهم کند.  نتیجه آنکه شمار شرکت‌های دانش‌بنیانِ شناسایی‌شده افزایش یافت و بازار فروش محصولات این شرکت‌ها رونق پیدا کرد.

♦️درمجموع می‌توان گفت که ستاری با عملکرد خویش نشان داد که به تولید داخل اعتقادی ویژه دارد و با رویکردی درون‌زا، به دنبال حمایت از محصولات باکیفیتِ «ساخت ایران» است.

ارسال نظرات