دادستان کل کشور و دبیرستاد‌حقوق‌بشر از سوی رئیس قوه قضائیه برای تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان جهت حمایت از مسلمانان میانمار و جلوگیری از گسترش خشونت علیه مسلمانان ماموریت یافتند.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۱۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه ایت الله آملی لاریجانی با محکوم‌کردن جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار به دادستان کل کشور و دبیرستاد‌حقوق‌بشر دستور داد که با کمک وزارت‌امورخارجه، کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان برای بررسی راهکارهای اقدامات عملی در سطح کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی جهت حمایت از مسلمانان میانمار و جلوگیری از گسترش خشونت علیه مسلمانان تشکیل دهند.

رییس قوه‌قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به گسترش خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار، ضمن محکوم کردن این حوادث، تصریح‌کرد: فجایع دلخراشی در میانمار رخ می‌دهد که قلب هر انسان را جریحه‌دار می‌کند. این جنایات با حمایت فردی رخ می‌دهد که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است و انسان با مشاهده چنین حوادثی از نحوه ارزیابی مجامع بین‌المللی برای اعطای این قبیل جوایز متاسف می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همین مجامع بین‌المللی در حال حاضر سکوت کرده‌اند، افزود: وقتی می‌بینیم با وجود همه ادعاهای حقوق‌بشری که گوش جهان را کر کرده است، چگونه پیر، جوان، زن و کودک این چنین در گوشه‌ای از جهان تحت شدیدترین برخوردهای غیرانسانی  قرار دارند، متحیر می‌شویم.

رییس قوه‌قضاییه، اقدامات علیه مسلمانان میانمار را مصداق بارز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت دانست و خاطرنشان‌کرد: مجامع بین‌المللی در برابر گروگانگیری چند نفر در یک کشور، بدترین و شدیدترین تحریم‌ها را وضع می‌کنند، اما در قبال چنین خشونت‌های بی‌پایانی به یک «ابراز تاسف ساده» بسنده می‌کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر ضرورت انجام وظیفه سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال این جنایات و درخواست از دولت و وزارت امورخارجه کشورمان برای ایجاد تحرک در بین کشورهای عضو این سازمان جهت جلوگیری از ادامه فجایع اخیر در میانمار، به دادستان کل کشور و دبیر‌ ستاد ‌حقوق‌بشر دستور داد که با کمک وزارت امورخارجه، کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان برای بررسی راهکارهایی برای اقدام عملی در سطح کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی جهت حمایت از مسلمانان میانمار و جلوگیری از گسترش خشونت علیه آنان تشکیل دهند.
رییس قوه‌قضاییه در ادامه گفت: امروز بالاترین ندا و استغاثه «یا‌للمسلمین» در میانمار به گوش می‌رسد و همه افراد، سازمان‌ها و نهادهای مربوطه وظیفه دارند که به این استمداد در حد وسعشان پاسخ دهند.

ارسال نظرات