همزمان با هفته دفاع مقدس؛

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تبریز افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز خبر داد و گفت: این مرکز فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۵۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

عزت اله جعفری در گفتگو با خبرنگاران مرکز فرهنگی دفاع مقدس را  از اولویت های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان دانست و گفت: در این مرکز سوژه های دوران دفاع مقدس به صورت زنده به نمایش در خواهند آمد.
وی با بیان اینکه مجموع هزینه های صرف شده برای ساخت این مرکز 250 میلیارد ریال بوده و از این رقم 150 میلیارد ریال توسط شهرداری تبریز مساعدت شده است، افزود: به منظور تامین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز اعتباری معادل 80 میلیارد ریال لازم است.
جعفری با بیان اینکه  تاریخ و فرهنگ آذربایجان  در این مرکز فرهنگی نمایش داده خواهد شد، اظهارداشت: تاکنون در 15 مورد سوژه یابی شده است که جمع آوری اسناد آن همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا نخستین مطالب و مستندها مربوط به نهضت مشروطیت در نظر گرفته شده که تبریز و آذربایجان در این قیام ملی علیه استبداد و استعمار نقش ارزنده و مهمی را داشته است.
جعفری، اسنادی از مبارزات تاریخی انقلاب اسلامی مردم آذربایجان، قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز، حزب خلق مسلمان، عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس از جمله عملیات بدر و خیبر، نقش شهید مدنی و نیروهای آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد، بمباران های شهری و دانشگاه تبریز، بمباران مدارس زینبیه و ثارالله شهر میانه و پایگاه هوائی دوم شکاری تبریز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به نمایش گذاشته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار