خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: مطالعه سخنان و بیانات سید الشهدا تاثیر زیادی بر افزایش معرفت حسینی ما دارد، مثلا کتاب سخن امام حسین از مدینه تا کربلا و یا کتبی مشابه آن تاثیر زیادی دارد و شناخت و تحلیل های ما را در خصوص ایشان بیشتر می کند، چرا که سخنان و خطبه های این حضرت می تواند در شناخت بهتر ما راهگشا باشد.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۶۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

حجت الاسلام خضری از واعظان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص چگونگی آماده شدن برای ورود به عزای سرور و سید شهیدان اظهار کرد: دهه اول ماه محرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در روایات آمده که اهل بیت همیشه در این دهه عزادار بوده اند.
وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) گفت: ایشان گفته اند که در این ده روز خنده را بر لبان پدرم نمی دیدم بنا بر این در کلام ائمه نیز بر عزاداری در این دهه تاکید شده است.
خضری بیان کرد: از مهمترین کارهایی که باید در این دهه انجام دهیم آن است که مانند کسی باشیم که عزیزی را از دست داده است و به لذت های دنیا بی علاقه است.
ایشان تبیین کرد: میرزا جواد آقای تبریزی در کتاب المراقبات به اهمیت دهه اول محرم اشاره داشته و تاکید کرده است که در حالی که عزیز پیامبر از دست رفته است نمی توان خوشحال بود، و یا مانند روزهای عادی رفتار کرد.
وی افزود: ایشان در کتابشان آورده اند که شخصی در طول ماه محرم تنها نان می خورد و از بند غذا رها بود، اگر چه برای ما این امکان شاید وجود نداشته باشد ولی بسیار خوب است که حداقل در روز عاشورا کمتر به این مسئله توجه نشان دهیم.
خضری گفت: چه خوب است که انسان بتواند هر چند کوچک مجلس عزاداری سید الشهدا را برگزار گند چرا که این مجالس می تواند برکت سایر روزهای سال قرار بگیرد، این گونه توجهات خانگی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد و خانه ها را از عطر حسینی لبریز کند.
وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام قرائتی اذعان کرد: ایشان میگویند که پدرم هر چیز کوچک حتی اگر استکانی می خرید آن را به هیئت ابا عبدالله (ع) می برد، آن را متبرک می کرد و سپس وسیله را وارد خانه می کردند.
حجت الاسلام خضری در ادامه این گفت وگو بر اهمیت شرکت در مراسمات عزاداری سید الشهدا تاکید کرد و بیان داشت: دو دسته جلسه داریم، برخی ها همان جلسات بزرگ و معروف هستند و برخی ها هم جلسات کوچک و کمتر شناخته شده که در سطح شهر فراوان به چشم می آیند.
وی افزود: جلسات شلوغ اصولا شکوه بالاتری دارد و بسیار هم لذت بخش است و مداح و سخنران معروف نیز اثر آن را بیشتر می کند، در مقابل جلسات کوچک و ناشناس را نیز نباید دست کم گرفت چرا که همانطور که بزرگان هم گفتند در این جلسات اخلاص خوبی وجود دارد و برای اهل بیت تفاوتی ندارد که به کجا نظر کنند.
ایشان دگربار تاکید کرد: این دهه را باید بسیار جدی بگیریم، چه بسا انسان توشه یک سال و حتی تمام عمر خود را در این دهه ذخیره نماید، زیارت عاشورا و سلام هایی که در ادعیه مختلف می دهیم می تواند سبب اتصال ما به ائمه باشد، بهتر است این توسلات نیز جدی گرفته شود.
وی یادآور شد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد افزایش معرفت حسینی است که لایه های مختلی دارد که ما بیشتر در جلسات مقاتل حسینی را می شنویم.
خضری ابراز کرد: مطالعه سخنان و بیانات سید الشهدا تاثیر زیادی بر افزایش معرفت حسینی ما دارد، مثلا کتاب سخن امام حسین از مدینه تا کربلا و یا کتبی مشابه آن تاثیر زیادی دارد و شناخت و تحلیل های ما را در خصوص ایشان بیشتر می کند، چرا که سخنان و خطبه های این حضرت می تواند در شناخت بهتر ما راهگشا باشد.
وی تاکید کرد: باید از این میراث و سرمایه بزرگی که در اختیار داریم مراقبت کنیم، مراقب باشیم که این آب شیرین و زلال به خرافات و بدعت گذاری ها و این مسائل آلوده نشود .
خضری تصریح کرد: نور سید الشهدا هرگز خاموش نمی شود اما بدعت می تواند سبب شود که چهره واقعی تار شود، اینکه الان سیدالشهدا، شیعیان و عزاداری ها را غربیان با قمه زنی و این گونه حالات میشناسند بزرگترین خیانت است، محبت زبان بین المللی ائمه ما است و همه باید آنان را همانگونه که هستند، آنان که قمه می زنند دافعه ایجاد می کنند که هرگز نمی شود از گناه آنان چشم پوشی کرد.
حجت الاسلام خضری در خاتمه بیان کرد: شیعیان باید در عزاداری ها تقوا و سنت اهل بیت را سرلوحه قرار دهند، در هیچ زمینه ای نباید جلو تر از ولی قدم برداریم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها