خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: مشکل اصلی آموزش و پرورش مسائل مالی نیست،بلکه عدم اعتماد ما به اثرگذاری خودمان در درون مجموعه است.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۹۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش درجمع مدیران مدارس ناحیه دو قزوین با اشاره به اهمیت آموزش وپرورش در توسعه اقتصادی گفت: نسبت بین توسعه آموزش وپرورش با توسعه اقتصادی ۸۷ درصد وتوسعه فرهنگی 60 وتوسعه سیاسی 50درصد است که این نشانگر تاثیر مستقیم پیشرفت آموزش وپرورش در اقتصاد ،فرهنگ وسیاست کشور است.
وی افزود:همه حاکمیت باید گفتمانش آموزش وپرورش باشد که در هیچ دولتی تحقق نداشته وفقط در دولت مرحوم آیت اله هاشمی اتفاق افتاد که ثبات مدیریتی آموزش وپرورش در آن دوره حاکم بود
قاسمی گفت: نگاه به درون آموزش وپرورش نیز یک رویکرد است ،مدیران میانی باید منطقی وشجاعانه موضوعات آموزش وپرورش
رو در حاکمیت جا بیندازیم وقتی که حاکمیت موضوع اولش آموزش وپرورش باشد کار ما سخت تر است ما باید بهتر حرکت کنیم
وقطعا از حاکمیت بیشتر بهره خواهیم برد ماباید برای برون رفت اتز این وضعیت خودمان باید کاری بکنیم آموزش وپرورش
از پتانسیل ها وظرفیت های خیلی خوبی برخوردار است
وی افزود: مشکل اصلی آموزش وپرورش مسائل مالی نیست، مشکل اصلی آموزش وپرورش در درون خودمان عدم اعتماد ما به اثرگذاری خودمان است.
مدیرکل آموزش وپرورش تصریح کرد: یک مدیر مدرسه خوب اثرش از یک مدیر کل بیشتر است. مدیر مدرسه خوب اساس موفقیت ماست مدیر باید یک رهبر آموزشی باشد.مهمترین نفوذ مدیر از طریق رهبری است.
وی در ادامه گفت: مدیر مدرسه خوب باید افکار زیرمجموعه خود را مدیریت کند و به سمت تعالی پیش ببرد. تغییر در ظاهر ساختمان و ... یک تغییر سطحی و زودگذر است. تشخیص این تغییرات بستگی به خلاقیت دارد که خلاقیت، گوهر گمشده امروز آموزش وپرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین همچنین شعار امسال را ((مدرسه متعالی، شور حسینی و علم علوی)) اعلام کرد و از مدیران خواست تا به این شعار جامه عمل بپوشانند.
1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها