معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

انگیزه‌های الهی و نیت خالص شاخصه اصلی نیرو‌های بسیجی است

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) انگیزه‌های الهی و نیت خالص را شاخصه اصلی نیرو‌های بسیجی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا نگاه دیگران را از امور مادی و دنیوی به امور معنوی و اخروری تغییر دهیم.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۹۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی مهدوی در نشست فصلی کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: در دیوان محاسبات الهی انگیزه و نیت فرد دراعمال و عبادات معیار قبولی یا رد اعمال است وهر چه نیت‌ها پاک‌تر از شائبه‌های نفسانی ودنیایی باشد نورانیت آن بیشتر است.

وی افزود: شایسته است که خدمتگزاری در نهاد مقدس بسیج به انگیزه الهی و قصد قربت و خدمت آمیخته با تعهد باشد.

وی عنوان کرد: اکنون نیز به همان نیت‌های خالص و پاک بیشتر نیاز است تا مسائل نفسانی و مادی در خدمت رسانی صادقانه به نظام و دفاع عاشقانه از آرمان‌های اسلامی تأثیر نگذارد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان مراقبت و کنترل تحرکات نفسانی و درونی را اولین سنگ بنای خودسازی و معنویت برشمرد و تصریح کرد: رعایت حقوق الهی وپاسداشت معیار‌ها و ملاک‌های دینی در زندگی شخصی و نیز خداوند تبارک تعالی راحاضر و ناظر اعمال دانستن اصلی‌ترین شاخصه تقوای فردی است.


مهدوی با بیان اینکه پرهیز از امورشبهه انگیز رفتاری و مداومت بر التزام به رعایت حدود الهی در تمام زوایا وابعاد زندگی شخصی را برای یک بسیجی لازم و ضروری است گفت:: بسیج سرمایه گرانقدر انقلاب و رکن مهم و تأثیرگذار جامعه و مظهر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و باید از نظر معنویت آنچنان قداست و استحکام داشته باشند که سرمشق سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بسیجی باید با پرهیز ازاسراف و تبذیر از بیت المال مسلمین بهره برداری صحیح و مناسب نماید و دقت کند تابه شائبه‌های مادی گرفتار نشود.


وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی گفت:: این شهید عزیز با خوسازی و مراقبه نفس خود را برای نزدیکی و قرب به خداوند متعال آماده کرد.



معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم در سخنانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت:: ما معتقدیم که تربیت انسان خداباور آرمان آموزش و پرورش است و تلاش می‌کنیم تا با این رویکرد در مدار تعلیم و تربیت اسلامی حرکت کنیم. محسن یوسفوند تاکید کرد: در تعلیم و تربیت دانش آموزان نهاد‌های مختلفی تاثیر گذارند و باید هر کدام به نسبت خود، پاسخگوی عملکرد و نقش خود در این فرایند باشند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان لرستان هم به رسالت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: بسیج باید به دنبال گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه باشد و جذب حداکثری را با توجه به کیفیت کار در نظر داشته باشد. سرهنگ سپهوند پیوند بین مسجدو مدرسه را از اهداف بسیج فرهنگیان برشمرد و افزود: باید حلقه‌های صالحین را از ادارات و مدارس به مساجد کشاندو آن‌ها را با مسجد پیوند داد.
 
 
 
انتهای خبر/z
ارسال نظرات