خبرهای داغ:
همه پرسي كردستان پايان بارزاني ها در عراق را رقم خواهد زد. چرا بارزاني گرايش به غرب دارد در حاليكه بزرگترين كشتار كردها با چراغ سبز غرب رقم خورده است؟
کد خبر: ۸۹۲۰۴۱۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، خوي قدرت طلبي با وعده پادشاهي بر اقليم كردستان از زماني شروع شد كه ملا مطفي بارزاني از چريك هاي جدايي طلب توانست كردستان عراق را با جنگ هاي مسلحانه به حالت نيمه خود مختاري برساند در جريان جنگ تحميلي پس از عمليات والفجر 10 كه شهرهاي خرمال،سيد صادق و حلبچه به تصرف ايران درآمد با بمباران شيميايي عراق بيش از 5000نفر از كردهاي عراق قتل عام شدند و در اين راستا 8500 نفر هم به ايران پناهنده شدند.
قبل از ماجراي حلبچه مي توان به عمليات انفال اشاره كرد كه صدام با همكاري سازمان منافقين و دستور حسن المجيد معروف به علي شيميايي بيش از 180 هزار نفر از كردهاي عراق را قتل عام و 220هزار نفر هم به ايران پناهنده شدند. با توجه به اينكه ايران خود در گير جنگ تمام عيار با 48 كشور با محور عراق بود بيش از 4 ميليون افغاني و 220 هزار كردهاي عراقي را پذيرايي كرد.
اما بارزاني كه ماندنش را مديون ايران و انقلاب است با نمك نشناسي بارها عليه منافع انقلاب اقدام نموده و براي رضايت غرب تحركاتي را مانند حمايت از پژاك در داخل خاك كردستان براي ايجاد نا امني به ايران ضرباتي را وارد كرده هرچند با مشت آهنين ايران پژاك به شدت سركوب گرديد اما ايران با خويشتن داري از تعقيب متجاوز در داخل كردستان عراق خود داري كرد.
صدام در ملاقاتي كه با ادريس پسر ملامصطفي بارزاني داشت در خصوص لغو قرار داد 1974 با شدت تمام جنگ را به وي گوش زد كرد و در نهايت منجر به تسخير قلعه اربيل و سقوط ملا مصطفي گرديد صدام حسين براي اينكه بتواند كردها را از زير چتر حمايتي شاه ايران خارج و از تجزيه عراق و جدايي كردستان كه بخش عظيمي از منابع نفتي را داختيار دارد جلوگيري كند با راهبردي در خصوص اختلاف ايران بر اروند رود قرارداد الجزاير 1975 را پذيرفت و آن گاه با خيال راحت اقدام به سركوبي كردهاي جدايي طلب كرد كه ملا مصطفي چريك معروف و پدر مسعود بارزاني شكست سنگيني متحمل شدو در خارج از عراق دفن گرديد.
آيا سرنوشت ملا مصطفي در انتظار فرزندش بارزاني مي باشد؟ اشتباه استراتژيك بارزاني در اين است كه چشم به حمايت اسراييل دوخته اما ايران و عراق و تركيه آماده مهار طغيان دست نشانده هاي تجزيه طلب هستند و به شديد ترين وجه پاسخ خواهند.
كردها يكي از اصيل ترين اقوام ايراني هستند كه همواره مرزداران رشيد اين سرزمين بوده اند و تا كنون هيچ كشور اجنبي جرات ورود به ايران را از مرز كردستان و زاگرس نشينان نداشته بلكه با سرداران غيوري همانند صلاح الدين مواجهه بوده اند.
اشتباه استراتژي بارزاني در اين بوده كه هواي قدرت دارد و پس از مدتيدر ميان انبوهي از تهاجمات رها خواهد شد و قائله بارزاني با ويراني محض كردستان عراق به سرانجام خواهد رسيد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها