یکی از نخبگان اقتصادی بسیج در گفتگو با «بسیج»:

کاهش تورم زمانی معنا و مفهوم دارد که تولید رونق بگیرد

وی با بیان اینکه کاهش تورم زمانی معنا و مفهوم دارد که تولید رونق بگیرد افزود: سطح و قدرت خرید مردم نه تنها بالا نرفته چراکه سیر نزولی داشته است به نظرم کاهش تورم تحقق پیدا نکرده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۰۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان اقتصادی در بسیج ادارات و قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه ) در خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  در بحث تورم نیز درست است که مقداری کنترل و کاهش یافته اما از طرف دیگر قدرت خرید مردم خیلی پایین آمده در نتیجه این را نمی‌شود کاهش تورم قلمداد کرد.
وی با بیان اینکه کاهش تورم زمانی معنا و مفهوم دارد که تولید رونق بگیرد افزود:  سطح و قدرت خرید مردم نه تنها  بالا نرفته  چراکه سیر نزولی داشته است به نظرم کاهش تورم تحقق پیدا نکرده است.

آسوده در ادامه بیان داشت: کاهش نرخ سود بانکی در صورتی می‌تواند مفید و موثر در اقتصاد کشورمان باشد که سرمایه مردم از سیستم سپرده گذاری بانک‌ها به سمت تولید روانه شود؛ آنچه مهم است این است که  نرخ تسهیلات تولیدی کاهش داشته باشد.

این نخبه بسیج ادارات مدیریت بهینه کاهش نرخ سود بانکی را خواستار شد و افزود: متاسفانه در سیکل تولیدی کشورمان با چالش‌های عمده روبرو هستیم که می‌توان به عدم مطابقت نظام بانکداری در حمایت واقعی از بخش تولی و صنعت اشاره کرد ناکارآمدی نظام بانکداری در حمایت از تولید موجب شده است که واسطه گری، دلالی و زمینخواری در بخشهای مختلف اقتصادی کشورمان شکل بگیرد و اجازه رشد و پیشرفت تولید داخلی را فراهم نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار