خبرهای داغ:
حجت الاسلام غفاري پور در گلپايگان: ما انقلاب نکرده ایم که بعد از سی یا چهل سال آن را  به دست نااهلان بدهیم، در صحنه بودن و شناخت ترفند دشمن و مقابله با آن از وظایف امروز ماست.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۱۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام غفاری پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)  اصفهان در نشست بصيرتي که با حضور فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج،شورا و اعضاي بسيج طلاب و بسيج اداري كارمندي شهرستان صورت گرفت ضمن عرض تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و ماه عزای سید الشهدا و مصادف شدن ماه محرم با هفته دفاع مقدس اظهار داشت : طبق روایت پیامبر اکرم (ص) عاقلترین مردم کسی است که خدای خود را بشناسد و اطاعت امر خداوند کند و دشمن خدا را نیز بشناسد و از دشمن خداوند پیروی نکند.

وی با اشاره به وجوب اطاعت امر خداوند متعال اذعان کرد: باید توجه داشت که در کنار اطاعت امر خداوند و ارزش‌های دینی و در مسیر پیروی از خدا همیشه دشمن خواهیم داشت.

نمایندگي ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) افزود : دشمن ستیزی و مبارزه با دشمن در بسیاری از آیات و روایات ما وارد شده است هرچند برخی در صدد القا این موضوع هستند که ما دشمن نداریم و دشمن دانستن امریکا واستکبار جهانی توهم است.

وی در ادامه بیان کرد: امام صادق  (ع) در روایتی می فرمود : مسلمان باید چهار شاخصه را همواره در نظر داشته باشد واولین آنها علم خدا شناسی و دومین مرحله قدر نعمت های الهی را شناختن و سومین شاخصه هدف آفرینش و خلقت را درک کردن و آخرین و مهم ترین مرحله دشمن شناسی می باشد.

حجت الاسلام غفاری پور با اشاره به شهادت شهیدحججی ابراز داشت : شهید حججی جوان 25 ساله و از رویشهای انقلاب بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی این شهید بزرگوار را حجت برای ما دانستند که در زمان اسارت و در زیر شکنجه های سخت داعش گفت "خدایا کمک کن که کم نیاورم" و در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب بر بصیرت افزایی در اقشار مختلف گفت : اگر ندانیم دشمن از چه طریقی نفوذ می کند و در صدد چه اهدافی می باشد و در جامعه ما چه می‌گذرد و ندانیم که در جبهه بندی دنیا چه جایگاهی داریم قطعاً دچار آسیب خواهیم شد.

نمایندگي ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان در ادامه ابراز کرد: دشمنان اسلام و انقلاب متفاوت هستند گاهی دشمنان پیدا هستند و گاهی پنهان  و خداوند در قرآن می فرماید: آنچه در توان دارید برای مقابله با دشمنان آماده نگهدارید .

وی سه ویژگی را برای مردان الهی برشمرد و بیان کرد : اولین ویژگی این افراد این است كه در راه خدا شک نمی کنند و دومین ویژگی آنها این است که خود را ضعیف نمی دانند و همواره خود را در زمینه های مختلف مانند توان رزمی و آمادگی رزمی و اعتقادی و معنوی  خودسازی کرده و بروز می باشند و سومین ویژگی آنها این است که دشمن نمی تواند آنها را به ذلت بکشاند.

وی تصریح کرد: یکی از موارد ي که باید مورد توجه قرار دهیم این است که نظام و انقلاب ما دشمنان قسم خورده بسياري دارد و هرکسی بخواهد در راه اسلام ناب محمدی (ص) حرکت کند باید بداند مانعی هم وجود دارد و بايد با آنها مبارزه كند.

حجت الاسلام غفاری پور گفت: اگر کسی دشمن را دوست بداند و دوستان را دشمن بداند نتیجه نداشتن قدرت تجزیه و تحلیل فرد است.
نمایندگي ولی‌فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم حکم تنفیذ ریاست جمهوری  فرمودند آنچه ما از دولت می خواهیم چند چیز است پیشرفت کشور، معیشت اقتصادی،تعامل با دنیا و استکبار ستیزی .

نمایندگي ولی فقیه در سپاه ابراز داشت: کفار سه گروهند، یک گروه کفار اهل ذمه اند یعنی در پناه اسلام هستند و باید قانون جمهوری اسلامی را رعایت کنند .

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگر که کفار غیر حربی هستند یعنی با شما از در جنگ نیامدند مانند بسیاری از کشورهایی که با آنها تعامل داریم اسلام می گوید با اینها تعامل برقرار کنید اما مراقب باشید که به شما تسلط پیدا نکنند .

حجت الاسلام غفاری پور تصریح کرد: گروهی دیگر کفاری که کفار حربی هستند و مرتب شما را به جنگ تهدید می کنند و برای براندازی نظام تلاش می کنند امثال آنانيكه در راه اندازي و برافروختن فتنه ۸۸ حضور داشته و دست داشتند.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن می فرماید: مراقب کفار حربی باشید و تعامل برقرار نکنید اینها می خواهند از در جنگ با شما وارد شوند .

وی ادامه داد: هم باید معیشت و تعامل با دنیا داشته باشیم و هم دنیا را از استکبار جدا سازیم .

نمایندگي ولی فقیه در سپاه  صاحب الزمان(عج) اذعان داشت: آنچه باعث شد مردم پای هودج عایشه حلقه بزنند و در مقابل امیرالمومنین قرار گیرند چیزی نبود جز این که قدرت تحلیل مسائل سیاسی و بصيرت نداشتند .

وی گفت: کسی که می خواهد تحلیل کند اولا باید مبانی دیني را بشناسد و بعد از آن نوبت به جریان شناسی مي رسد که باید دیدگاههاي سياسي را بشناسد و نقد کند .

حجت الاسلام غفاری پور ادامه داد:  اگر اینگونه نگاه کنیم چیزی به نام مسائل سیاسی صرف نداریم هر چه در مسائل سیاسی داریم به مبانی دینی ما و ولایت فقیه ما بر می گردد .

وی گفت: ولایت فقیه فقط جنبه آسمانی ‌ندارد بلكه جنبه زمینی  هم دارد ولایت فقیه مشروعیتش را از خدا و مقبولیت را از مردم می گیرد .

وی افزود: آنچه که بارها حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری برای مردم و مخصوصا بسیج و حوزه ها تاکید فرمودند بصیرت است و بصیرت به این معناست که اطلاعاتمان را از منابع معتبر دريافت كنيم در مرحله بعد  نوبت به تجزيه و تحليل مي رسد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مسائل بصیرتی دشمن شناسی است و یکی از ویژگی های  مهم انقلابی بودن و انقلابی گری دشمن شناسی است.

وی بیان داشت: ما در نظام دینی و اسلامی چیزی به نام بازنشستگی نداریم خداوند به پیغمبر می فرماید اگر از کاری فارغ شدی به کار دیگری مشغول شوید .

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الزمان(عج) اذعان داشت: اگر دشمنی نداشته باشیم نباید بودجه مان را خرج ساخت اسلحه کنیم اما ما دشمن غداري داریم ،آمریکا شیطان بزرگی است که باید آنرا دشمن بدانید .

اين مقام مسئول یاد آور شد: مقام معظم رهبری فرمودند انقلابی عمل کنید و انقلابی عمل کردن یعنی دشمن شناسي و انتخاب مسير درست.

وی در خاتمه اظهار داشت: ما انقلاب نکرده ایم که بعد از سی یا چهل سال آن را  به دست نااهلان بدهیم، در صحنه بودن و شناخت ترفند دشمن و مقابله با آن از وظایف ماست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها