خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از اعزام 2 هزار نفر از بسیجیان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۳۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

اعزام 2 هزار بسیجی کبودراهنگی به اردوهای جهادیسرهنگ محمود بداغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ اظهار داشت: بسیج سازندگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، کمک به دولت در خدمات رسانی، محرومیت زدائی، سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط محروم، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال تشکیل شده است.

وی يكي از نمونه‌های برجسته و فعال در اردوهای جهادی در سطح كشور را شهيد «محسن حججی» دانست و افزود: این شهید بزرگوار مصداق بيان رهبر معظم انقلاب از جوان مومن انقلابی و متعهد و از نمونه رويش‌های انقلاب هستند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با بیان اینکه مقام معظم رهبری شهيد «حججی» را حجت خداوند بر همگان دانستند، ابراز داشت: در واقع جوانان جهادگر نيز در اردوهای جهادی به همين گونه عمل می‌كنند.

وی اضافه کرد: بسيج سازندگی سپاه ناحيه كبودراهنگ در راستای پيشبرد تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گام‌های موثری برداشته و ميزبان گروه‌های جهادی مختلف از استان و خارج از استان بوده است.

 بداغی با اشاره به اعزام 2 هزار نفر از بسیجیان به مناطق محروم شهرستان در قالب اردوهای جهادی بيان كرد: امسال از اقشار مختلف بسيج از جمله بسیج مساجد و محلات، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجويی،  بسیج جامعه پزشكی، بسیج مهندسين كشاورزی و بسیج جامعه زنان در اردوهای جهادی این شهرستان شركت  كردند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در نقاط مختلف شهرستان اقدام به ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی، آموزشی و مهارتی، سلامت زنان و خانواده، ويزيت رايگان، توزيع دارو و همچنین برگزاری کلاس‌های اقتصاد مقاومتی، مشاوره پزشكی و دندانپزشكی، پيشگيری از اعتياد و... کردند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی ابراز داشت: از جمله این اقدامات می‌توان به مرمت و بازسازی يك حسينیه و اتمام كار آن، كاشت 500 اصله نهال و گل كاری و محوطه سازی گلزار شهدا اشاره کرد.

وی با شاره به سم‌پاشي 413 جايگاه دامی  به متراژ 53 هزار و 944 مترمربع اماكن دامی در 12 روستای بخش شيرين‌سو و گل تپه  با همكاری اداره دامپزشكی تصریح کرد: ساخت چهار پايگاه مقاومت بسيج، ديواركشی خانه عالم، سم‌پاشی مزارع كشاورزی، رنگ آميزی و زيباسازی و ديوا نويسی سه مدرسه و 11 روستا، پاكسازس تالاب شيرين سو و... نیز از دیگر اقدامات بوده است.

بداغی یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی و مهارتی برای 400 نفر با همكاری اداره فنی وحرفه ای و جهاد كشاورزی در زمينه كلاس های آموزش خياطی، آموزش نقاشی روی سفال و چرم دوزی برگزار شده ات.

وی برگزاری كلاس‌های آموزش احكام اسلامی، عقيدتی و قرآن، كلاس‌های سبك زندگی اسلامی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، پرورش زنبور عسل، كشت زعفران، پرورش طيور و ماكيان، پرورش قارچ، پرورش دام و ... نیز از ديگر برنامه های انجام شده در این اردوها عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ اظهار داشت: جهادگران بسیجی در این اردوها به اجرای برنامه هاي فرهنگي در بيش از 40 روستا و ساخت هشت باب منزل مسكونی برای محرومين با مشاركت كميته امداد حضرت امام(ره) شهرستان پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: بسيج دانش‌آموزی در قالب طرح هجرت با مشاركت 5 گروه جهادی رنگ آميزی و زيباسازی و نقاشی 8 مدرسه را بر عهده داشتند و بيش از 100 دانش‌آموز به مدت 10 روز در اين اردوها شركت کردند.

بداغی با بیان اینکه امسال شهرستان كبودراهنگ ميزبان گروه های جهادی از دانشگاه‌های شهيد بهشتي تهران، امام صادق(ع) تهران، بوعلي سينا، صنعتی همدان، شهيد مفتح همدان، پيام نور همدان و كبودراهنگ بوده است، افزود: پشتيبانی اين گروه‌ها توسط سپاه ناحيه كبودراهنگ و همكاری دستگاه‌های اجرايی صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات