شریعتمداری:

برجام برای آمریکایی‌ها همه چیز است/"آتش به اختیار" یعنی طرح مطالبات/واردات بی‌رویه صنعت را فلج کرده است

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: اینکه می‌گویند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما خارج نشویم چه معنایی دارد؟! یعنی با شکم محکم برید تو لگد آمریکا؛ محال است آمریکا دست از برجام بردارد چراکه برجام همه چیز آنان است.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۷۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در همایش "دفاع همچنان باقیست" که به همت حوزه مقاومت شهید چمران اراک برگزار شد با تاکید بر اینکه اسلام مبنای انقلاب در ایران بود، گفت: مکتب و ایدئولوژی انقلاب اسلامی از قبل در میان مردم وجود داشت و همین امر باعث شد تا در میان مردم به راحتی پذیرفته شود و زمانیکه حضرت امام خمینی(ره) ندای انقلاب برداشت این ندا در دل مردم چون آشنا بود نشست.

وی با یادآوری این موضوع که اسلام ناب ظلم‌ستیز است، گفت: اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست بلکه اسلام آمریکایی است که همه ویژگی‌های اسلام از نماز و روزه و غیره را دارد به غیر از ظلم ستیزی را؛ و زمانیکه ندای ظلم ستیزی که در قالب شعار نباشد را بلند کردیم مطمئن باشید که زالو صفتان در برابر آن قد علم می‌کنند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: درگیری ما با نظام سلطه ماهوی است و هنگامی این درگیری تمام می‌شود که یا ما از اسلام ناب در حاکمیت دست برداریم یا اینکه نظام سلطه از خوی سلطه‌گری خود پائین بیاید. در نتیجه مادامی که به اسلام تکیه داریم نظام سلطه در مقابل ما می‌ایستد .

شریعتمداری با تاکید بر اقتدار ایران اسلامی گفت: جنگ تحمیلی تنها یک بُعد از درگیری ما با نظام سلطه بود و پذیرش قطعنامه به معنای تغییر میدان جنگ بود که امروز مسئله هسته‌ای کشیده شده است.

دشمن به جد از گزینه نظامی نا امید شده است

وی با اشاره به پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله افزود: دشمن از گزینه نظامی به جد نا امید است و خود هم به اقتدار نظامی ایران کاملا واقف است و این تهدید ان‌ها یک تهدید پوچ و تهی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به شرایط کنونی تصریح کرد: کسانی که بحران ندیده‌اند این وضعیت را بحران تلقی می‌کنند؛ در جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران از حیث ابزار و تکنولوژی نظامی و دفاعی در پائین‌ترین سطح نسبت به دشمن بود ولی پیروز میدان شد بنابراین دشمن که در آن دوران از جنگ نظامی به نتیجه نرسید خود واقف است که امروز با اقتداری که داریم هرگز نمی‌تواند از گزینه نظامی استفاده کند.

آمریکا توان رویارویی نظامی با ما را ندارد

شریعتمداری با اشاره به اینکه مشکل اصلی نظام سلطه با ملت ایران موضوع هسته‌ای نیست و تنها از اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، گفت: همراهی ملت با دولت یکی از مولفه‌های اقتدار است و آمریکا توان رویارویی نظامی با ما را ندارد.

مردم را از سایه جنگ نترسانید/برجام الگوی خوبی برای آمریکایی‌هاست نه برای ما

وی با اشاره به گزارش "نشنال اینترست" افزود: این نشریه آمریکایی در گزارشی خطاب به ترامپ آورده است " ایران کره شمالی نیست!" ؛ رأی خود را گرفتید ولی مردم را از سایه جنگ نترسانید چراکه در حال حاضر ایران دست بزن در دنیا است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: مکمل برجام که اکنون سخن از آن گفته می‌شود مگر خود برجام چه گلی بر سرمان زد که مکمل‌های آن بزند، اینکه می‌گویند برجام الگوی خوبی است قطعا الگوی خوبی است ولی نه برای ما بلکه برای آمریکا؛ در برجام امتیازات دادیم ولی چه گرفتیم؟ برجام باید مساوی با لغو تحریم‌ها باشد. به غیر از این به هیچ دردی نمی‌خورد.

شریعتمداری ادامه داد: اینکه می‌گویند رفتیم سایه جنگ را برداریم مگر قرار بود بروید سایه جنگ را بردارید مگر سایه‌ای هم بود، خودتان گفتید که می‌روید تحریم‌ها را بردارید و آب خوردن مردم را هم به برجام گره زدید. هیچ معنایی ندارد که آن را ادامه دهد.

وی با اشاره به ایثار و رشادت مدافعان حرم افزود: اگر جلوی داعش گرفته نمی‌شد باید در اهواز و کرمانشاه با آنان می‌جنگیدیم چراکه هدف اصلی از ایجاد داعش هم مقابله با قدرت ایران و تضعیف و نابودی ایران اسلامی بود. کلینتون هم در کتاب خود صریحا بیان کرده است که برای به رسمیت شناخته شدن جریان تروریستی داعش به 112 کشور سفر کرده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: تصورشان این بود که با ایجاد داعش در مدت کمتر از یک هفته ما را تضعیف می‌کنند ولی اکنون بعد از 4 سال هنوز هم به اهداف اصلی خود دست پیدا نکرده‌اند.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه ما امروز در شرایط خطیری هستیم ولی این شرایط خطرناک نیست، گفت: ما در حال عبور از یک عقبه‌ای هستیم که شیب تندی دارد ولی در ورای آن فراخنای وجود دارد.

وی افزود: عقبه‌های استراتژی آمریکا از دستش خارج شده است و جمله کلیدی حضرت امام خمینی(ره) که فرمود "اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی یکی تسخیر می‌کند" تحقق یافته است. امروز اسلام در خارج از مرزهای جغرافیایی ترویج یافته است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: در هر جنگی دشمن سعی می‌کند کانون اصلی قدرت را از حریف بگیرد و از سوی دیگر آمریکا شیطان بزرگ است که با زور و قدرت هم نمی‌تواند این کانون‌ها را بگیرد. لذا راه‌های دیگری را از جنگ نرم در پیش گرفته است و آن نفوذ است.

نفوذی‌ها پیشنهادات دشمن را برای ما می‌آورند

شریعتمداری با تاکید بر اینکه نفوذی‌ها امروز کسانی هستند که پیشنهادات دشمن را برای شما می‌آورند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هدف اصلی نفوذ تغییر در کانون‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است لذا باید هوشیار باشیم و آتش به اختیار عمل کنیم.

"آتش به اختیار" یعنی طرح مطالبات

وی با اشاره به مفهوم "آتش به اختیار" گفت: "آتش به اختیار" یک فراخوان است یعنی برداشتن پای از روی ترمز، نقشه راه هم روشن است، وادی پر از فرعونیان و قبطیان است، موسی جلودار و نیل اندر میان است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: "آتش به اختیار" یعنی برادر و خواهر حزب‌الهی پرچم را بالا نگه‌دارید و همیشه در میدان حضوری فعال داشته باشید، مراقب باشید فریب برخی وارونه‌نمایی‌ها را نخورید. دوم اینکه مطالبات را مطرح کنید.

شریعتمداری با اشاره به مشکلات حوزه اقتصادی و مطالبات مردم در این زمینه گفت: به اذعان خود آقایان 30 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود وقتی واردات داشته باشیم خوب مشخص است که وضعیت صنعت ما بهتر از این نخواهد بود.

وی افزود: چرا توان داخلی را باور نداریم و پروژه‌های عمرانی و صنعتی را به کشورهای دیگر واگذار می‌کنیم؟ چرا در چنین شرایطی بایستی عده‌ای حقوق‌های نجومی دریافت کنند نباید اجازه دهیم مطالبات به فراموشی سپرده شود.

برجام برای آمریکا همه چیز است

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اینکه می‌گویند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما خارج نشویم چه معنایی دارد؟! یعنی با شکم محکم برید تو لگد آمریکا؛ محال است آمریکا دست از برجام بردارد چراکه برجام همه چیز آنان است. باید در مقابل تهدیدات ترامپ برای خروج از برجام موضع‌گیری قاطعانه‌ای داشت.

شریعتمداری با اشاره به مسئله کردستان یادآور شد: این جایگزین داعش است یعنی حریف به دنبال این است که مشابه اسرائیل را در آنجا بسازد ولی نمی‌تواند و ما را سرگرم می‌کند، نتانیاهو فایده داعش را ایجاد درگیری‌ها در درون مرزهای جهان اسلام مطرح کرده است و امروز درست در زمانی که داعش در حال از بین رفتن است بحث کردستان مطرح شده است.

وی افزود: باید جریانات را کنار هم قرار داد یعنی در واقع تمامی ابعاد را مورد بررسی قرار دهیم. راهکارهای ارائه شده را گوش کنید ما می گوئیم توافق با اقتدار داشته باشید نه اینکه امتیاز دهیم. امتیاز دادن هنر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات