طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۹۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با فرزانه شرف بافی مدیرعامل بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج تا پایان مهرماهشرکت هواپیمایی هما به همراه مدیرعامل فرودگاه یاسوج صورت افزایش مسیر‌های پروازی و تعداد پرواز‌های فرودگاه یاسوج را از اولویت‌های استان بیان کرد.
علی محمد احمدی افزود: دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قول‌های مساعدی داد و امروز شرایط برای نشست و برخواست هواپیما‌های متوسط برای نخستین بار فراهم است و به زودی استان از این نعمت بهره‌مند خواهد شد.
استاندار گفت: با توجه به خرید هواپیما‌های (ای. تی. آر) به عنوان یکی از دستاورد‌های ارزشمند برجام و شرایط مناسب پسا برجامی، یکی از بند‌های مذاکره با مدیرعامل هواپیمایی کشور استفاده از این ناوگان هوایی در آسمان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
علی محمد احمدی افزود: فاز نخست طرح تطویل باند فرودگاه به طول حدود ۲ هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پرواز‌ها وجود ندارد.
استاندار زمان بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را پایان مهرماه اعلام کرد و گفت: افزایش تعداد پرواز‌ها و نشست و برخواست هواپیما‌های متوسط، هدیه‌ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به مردم استان است.
علی محمد احمدی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای، افزایش شمار پرواز‌ها به بیش از ۲ تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه روز است.
وی ادامه داد: باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR ۷۲ است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیما‌هایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می‌شود.
استاندار گفت: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج، طول باند از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به بیش از سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیما‌های فوکر ۱۰۰ و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌کند.
مدیر فرودگاه یاسوج نیز در این دیدار گفت: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه‌ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
علی محسنیان افزود: با انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و ۴۱۲ متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره‌برداری آن ممکن خواهد شد.
وی ادامه داد: البته آزادسازی حدود ۵۲۲ متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.
ارسال نظرات