معاون منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به اینکه برخی از درختان شکسته افتاده ممکن است در داخل دره‌ها قرار داشته باشند بیان کرد: عدم مجوز جمع آوری اینگونه درختان که در پشت پل‌ها، سدها و عرصه جمع شده موجبات نگرانی از بابت سیل و آتش سوزی احتمالی تشدید می شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۷۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد‌رضا جهان آرا  در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: از ابتدای سال 96 با اجرای طرح تنفس جنگل هیچ گونه مجوزی برای خارج کردن درختان باد افتاده، شکسته و ... داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجازه خروج هیچ درختی از جنگل داده نمی‌شود افزود: از ابتدای امسال هیچ درختی هم برای برداشت نشانه‌گذاری نشده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با بیان اینکه درختان شکسته و بادافتاده ممکن است که ایجاد آفت هم داشته باشند خاطرنشان کرد: دغدغه ما کمتر بر روی ایجاد آفت است، عمده نگرانی‌ها در ارتباط با آتش‌سوزی و در صورت تراکم درختان افتاده بحث سیل و مخاطرات آن هم مطرح است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برخی از درختان افتاده ممکن است در داخل دره‌ها قرار داشته باشند بیان کرد: اگر این درختان جمع آوری نشوند در پشت پل‌ها و سدها جمع شده و باعث نگرانی هستند.

جهان‌آرا ادامه داد: در ارتباط با جمع آوری و جلوگیری از درختان افتاده که مسائلی مانند آتش سوزی و سیل و طغیان آفت را باعث می‌شوند تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نشده است.

وی گفت: می‌توان و باید برنامه و طرحی برای جمع‌آوری این درختان و جلوگیری از ایجاد چنین خسارت‌هایی اندیشید تا با خروج درختان افتاده از وقوع خسارات جلوگیری کرد.

چند روز اخیر رئیس سازمان جنگل‌ها به همراه معاونان مسؤولان منابع طبیعی مازندران و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از جنگل‌های مازندران و منطقه ساری برای بررسی موضوعات و مباحث جنگل‌ها و طرح تنفس از این مناطق بازدید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها