شبکه مستند سیما با پخش ویژه‌برنامه‌هایی به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود.
کد خبر: ۸۹۲۰۷۳۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه مستند سیما با پخش ویژه‌برنامه‌های «داستان یک شهر»، «خاطرات ما»، «رزم آهنگ»، «آلفارد»، «حماسه یاسین»، «بدهکار انقلاب»، «راه‌های افتخار»، «سینمای مقدس» و «قرارگاه بی‌قرار» به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود.

«داستان یک شهر» ساخته مسعود کمایی مستندی درباره آزادسازی شهر مهران است که پنجشنبه 30 شهریور ساعت 22:30 از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه مستند سیما جمعه 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مستندی «خاطرات ما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر بختیاری را روی آنتن می‌برد، این مستند راوی خاطراتی از غواصان باقی‌مانده از عملیات کربلای 4 است و از ساعت 19:30 پخش خواهد شد.

*مستند «عشق به سبک دیکتاتور» به کارگردانی یاسمن شریفی منش روایتی از شخصیت فردی و خانوادگی صدام حسین از زبان معشوقه اوست.

این مستند امشب ساعت 20:30 به مناسبت هفته دفاع مقدس و برای اولین بار در برنامه به‌اضافه مستند بررسی و رونمایی خواهد شد.

مستند «رزم آهنگ» به تهیه‌کنندگی حسین سبطی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع شبکه مستند که دوشنبه 3 مهر ساعت 20 روی آنتن شبکه مستند می‌رود و به بازخوانی و بررسی ظرفیت‌ساز هنر و موسیقی در ایجاد شور حماسی دوران دفاع مقدس می‌پردازد.‌

*«آلفارد» به تهیه‌کنندگی هوشنگ میرزایی هم روایتی از تفحص پیکر دو شهید خلبان نیروی هوایی ارتش پس از 32 سال است که یکشنبه 2 مهر ساعت 20 از این شبکه پخش می‌شود.

این مستند بلند داستانی روایت متفاوتی از زندگی اولین خلبان شهید کشور خالد حیدری و هم کابین او شهید صالحی است که 31 شهریور 59 دو ساعت پس از آغاز رسمی جنگ در پاسخ به تهاجم سراسری دشمن بعثی و بمباران پایگاه‌های هوایی کشور داوطلبانه پایگاه هوایی کوت را بمباران کردند و در مسیر برگشت به شهادت رسیدند.

*«مسافر آب» مستندی درباره زندگی یکی از فرماندهان گردان غواصان یاسین مشهد «محمدرضا کرابی» چهارشنبه 5 مهر ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این فیلم در 45 دقیقه به تاریخچه شکل‌گیری گردان یاسین، نحوه و مکان تمرینات غواصی قبل از عملیات و قصه گردان «یاسین» در عملیات کربلای چهار می پردازد.

جابر مطهری زاده این مستند را با اقتباس از کتابی به همین نام به قلم سید محمد انجوی‌نژاد ساخته است.

*«بدهکار انقلاب» مستند پرتره‌ای از شهید حسین همدانی است که سه‌شنبه 4 مهر ساعت 20 روی آنتن تلویزیون می‌رود.

این مستند به تهیه‌کنندگی محسن فرجی و کارگردانی مرتضی یعقوبی به ابعاد فرهنگی زندگی بابرکت شهید مدافع حرم سردار سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی می‌پردازد و نگاه جدیدی به حمایت‌ها و ابعاد فرهنگی و هنری این شهید دارد.

*پخش مستند «قرارگاه بی‌قرار» به تهیه‌کنندگی احمد شهرابی و کارگردانی عطاالله سلمانیان نیز از یکشنبه 2 مهر ساعت 17:30 در شبکه مستند آغاز می‌شود.

این مستند به نقش صداوسیما در جنگ 8 ساله با رژیم بعث می‌پردازد و بخش‌های اعظمی از آن در شهرهای مختلف استان خوزستان و مناطق جنگی فیلمبرداری شده است.

«قرارگاه بی‌قرار» می‌کوشد در گفت‌وگو با بسیاری از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به موضوعاتی که تا به امروز کمتر موردتوجه قرارگرفته‌اند، بپردازد. این مستند در 52 قسمت 30 دقیقه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

*از دیگر ویژه‌برنامه‌های شبکه مستند سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس می‌توان به «سینمای مقدس» و «راه‌های افتخار» اشاره کرد.

«راه‌های افتخار» به مهندسی در جنگ می‌پردازد، مستند «سینمای مقدس» هم نگاهی دارد به آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس، این برنامه جمعه‌ها ساعت 19:30 پخش می‌شود.

 

ارسال نظرات