تنها با افزایش تعداد نیروی انسانی در یگان های حفاظتی، نمی توان از منابع طبیعی محافظت کرد؛ بلکه باید با فرهنگ سازی عمیق در کشور، به جایی رسید که مردم خودشان از منابع طبیعی حفاظت کنند.
کد خبر: ۸۹۲۰۷۷۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل، افتتاح همزمان طرح های آبخیزداری و آبخوانداری روستاهای آرپاچایی و ذاکر بصورت نمادین در نهالستان کوشکن گفت: با گذشت زمان چنانچه مصرف آب به نحو مطلوبی مدیریت نشود، به مرور با مشکل خشکسالی و کم شدن ذخایر سفره های زیرزمینی مواجه خواهیم بود، لذا نباید اجازه داد سرمایه گذاری در این حوزه کمرنگ تر شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه انجام فعالیت در بخش های منابع طبیعی و آبخیزداری از مهمترین کارهای زیربنایی کشور است، افزود: با توجه به اینکه کشور ما در کمربند خشک خاورمیانه قرار دارد، مدیریت منابع آب و توسعه آبخیزداری، امری ضروری است.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم تمامی بخش های مسئول در کشور از قبیل مدیران دستگاه های دولتی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هزینه در زمینه تقویت حوزه آبخیزداری را نوعی سرمایه گذاری پایدار بدانند و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آبخیزداری از گام های مهم در تقویت سفره های آب زیرزمینی است، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی، به گونه ای عمل شود که مردم در تمامی سطوح، حفاظت از منابع آب را بر خود واجب بدانند و فرهنگ حفاظت از آب همچون حفاظت از خاک و منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه امروزه حفاظت از درخت و منابع طبیعی به عنوان یک فرهنگ و دغدغه همگانی در کشور شناخته شده است، افزود: خوشبختانه توجه به اهمیت منابع طبیعی به یکی از دغدغه های همگانی مردم تبدیل شده و چنانچه افرادی درصدد تخریب منابع طبیعی باشند، مردم با آنها برخورد خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آب، خاک و پوشش گیاهی مناطق مختلف از سرمایه های ملی است، اظهار داشت: باید حفاظت از این سرمایه ها، از وظایف اصلی همه مردم باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت از آن یکی از نیازهای اساسی مردم در شهرها و روستاها به شمار می آید، افزود: با توجه به اینکه منابع طبیعی به عنوان میراثی گرانبها از گذشتگان به ما به ارث رسیده، لذا باید در حفاظت از آن تلاش کرد.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته حدود 40 مورد و در سالجاری تاکنون بیش از 100 مورد آتش سوزی در مراتع استان روی داده که این حوادث در کنار خشکسالی و گرمای زمین و هوا، خسارت های فراوانی به منابع طبیعی وارد می کند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه گسترش منابع طبیعی موجب سالم سازی آب و هوای شهرها است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در بهبود هوا و ایجاد فضای سالم برای زندگی انسان ها، باید با گسترش این منابع به مقابله با خشکسالی و گرمای هوا پرداخت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه توسعه منابع طبیعی ضروری است، تصریح کرد: تنها با افزایش تعداد نیروی انسانی در یگان های حفاظتی، نمی توان از منابع طبیعی محافظت کرد؛ بلکه باید با فرهنگ سازی عمیق در کشور، به جایی رسید که مردم خودشان از منابع طبیعی حفاظت کنند.

 

ارسال نظرات