قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج»:
حبیب الله آسوده گفت:کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی تمهیدات لازم برای عملیاتی کردن مشاغل خرد را فراهم کرده است. تسهیل و تشویق فعالیت‌های خرد از سوی دستگاه های اجرایی و بلاخص دولت دوازدهم شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۰۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان بسیج ادارات و قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  فعال سازی مشاغل خرد یکی دیگر از فعالیت ‌های مهم در کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی است این در حالی است که مشاغل خرد با سرمایه های ناچیز شکل گرفته است که نقش موثری در اشتغالزایی و درآمدزایی برای افراد در سطوح مختلف اجتماعی و اقتصادی داشته است.

وی با بیان اینکه مشاغل خرد می‌تواند اثرات اقتصادی فراوانی برای کشورمان داشته باشد افزود: مشاغل خرد می‌تواند در رشد بهره وری اقتصادی کشورمان موثر واقع شود از اینرو جهت اجرایی نمودن هر چه بیشتر مشاغل خرد نیاز به مدیریت بهره وری در مشاغل خرد و کسب و کارهای خانگی ضروری است.

آسوده در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی توانسته تمهیدات لازم برای عملیاتی کردن مشاغل خرد را در واحدهای و نهادهای تحت تولیت خود قرار دهد. از اینرو ضروری است جهت ارتقای بهره وری ، تسهیل و تشویق فعالیت‌های خرد حمایت های لازم از سوی سایر دستگاه های اجرایی و بلاخص دولت دوازدهم شکل بگیرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: کمیته امداد توانسته با بهره گیری از سازوکارهای تدوین یافته در جهت کارآمدی هر چه بیشتر مشاغل خرد و نقشی که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد  کسب و کارهای کوچک را رشد دهد تا از این طریق کارآمدی لازم را افزایش دهد.

 آسوده در خاتمه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در  توانمندسازی اقشار مختلف نقش موثری داشته باشد. چنانچه توانایی لازم  را برای کارآمد نمودن مشاغل خرد و کسب  و کارهای خانگی را  دارد  شاید بهتر بتوان گفت که کمیته  امداد اولین  نهادی است که تجربه و تخصص لازم را  در حوزه توانمندسازی دارد لذا انتظار می‌رود که  رسانه های دیداری و شنیداری تا حد ممکن بتوانند ظرفیت توانمندسازی  کمیته امداد را برای مردم جامعه و مسوولان انعکاس دهند تا مردم و مسوولان به این آگاهی برسند که  با سرمایه های کوچک  هم می توانند به حذف فرهنگ بیکاری با مشارکت همگی یاری رسانند و همه به سمت رویکرد  تولید محوری پیش بروند.

ارسال نظرات