بهورزان پیگیر سلامت روستاهای مازندران هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود،با تأکید بر اینکه همه جنبه‌های سلامت در روستاها توسط بهورزان پیگیری و کنترل می‌شود، افزود: در حقیقت اگر فعالیت بهورزان نباشد مشکلات زیادی برای مردم به‌وجود می‌آید، این افراد نقش مهمی دارند که متأسفانه مغفول مانده است و جا دارد که از مردم بخواهیم که بیشتر با آنها تعامل داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۰۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهمن مزدرانی در مراسم روز بهورز که در هتل بادله این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در حقیقت خط مقدم جبهه بهورزان قرار دارد، اظهار کرد: قبل از سال 1363 یک نظم و برنامه‌ریزی مشخصی برای کشور نداشتیم ولی از سال 63 بود که خانه بهداشت ایجاد و نظامی به اسم نظام سلامت شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت در دو حیطه بهداشتی و درمانی است، افزود: جنبه درمانی مربوط به بیمارستان‌ها و پزشک خانواده و سطح 1، 2، 3 است و جنبه بهداشتی نیز سلامت انسان از همه جهات در کشور مدنظر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندورود، تصریح کرد: محورهای 18گانه‌ای است که بهورزان در آن حیطه انجام وظیفه می‌کنند از جمله پیشگیری از بیماری عفونی، بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت دهان و دندان، پیگیری مادران باردار، در اختیار قرار دادن آب سالم برای مردم، تغذیه، بهداشت مدارس و... است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه همه جنبه‌های سلامت در روستاها توسط بهورزان پیگیری و کنترل می‌شود، افزود: در حقیقت اگر فعالیت بهورزان نباشد مشکلات زیادی برای مردم به‌وجود می‌آید، این افراد نقش مهمی دارند که متأسفانه مغفول مانده است و جا دارد که از مردم بخواهیم که  بیشتر با آنها تعامل داشته باشند.

مزدرانی با اعلام اینکه بهورزان تمامی نکات بهداشتی، پیشگیری و مسائلی که از لحاظ بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم باشد را در اختیار آنها قرار می‌دهند، یادآور شد: اگر مردم هماهنگی و همکاری داشته باشند در سلامت خود، منطقه، جامعه، پیشگیری از بیماری‌ها و به تعویق افتادن مرگ و میر موثر خواهد بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار