سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: واردات حجم عظیمی از کالاهای قاچاق اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده و تمامی سیاست‌های دولتی و قانونی را غیرقابل استفاده نموده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۲۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزاش خبرگزاری بسیج، محمد‌مهدی مفتح در خصوص واردات کالاهای غیرضروری و واردات کالای قاچاق، اظهار داشت: سیاست‌های واردات را بر اساس قوانین و مقرارات، توصیه‌های مسئولین امر تنظیم شود و مرجع تعیین این سیاست‌ها باید به این نکات توجه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین معیار در سیاست‌گذاری واردات باید توجه به تولید داخل و اقتصاد کشور باشد، گفت: تعیین تعرفه واردات یکی از مهم‌ترین ابزارهای اقتصادی است و بر مبنای تعرفه واردات می‌توانیم حمایت از تولید داخل را داشته و همچنین بازار داخلی را نیز کنترل کنیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی تعرفه و سیاست تعرفه‌ای موثر است که قاچاق در کشور وجود نداشته باشد و همه واردات از مبادی قانونی وارد شود، اضافه کرد: در این صورت می‌توانیم به درستی با تعرفه واردات و اعلام ممنوعت ورود برخی از کالا‌ها واردات را به نفع تولیدات داخل کنترل کنیم.

مفتح در خصوص اینکه کنترل واردات تا چه میزانی می‌تواند بر افزایش توان تولید داخل موثر باشد، اظهار داشت: تعیین تعرفه واردات باید در راستای حمایت از تولید داخل انجام شود به این معنا که واردات کالایی که توانایی تولید آن در داخل وجود دارد باید متناسب بر میزان تولید، تقاضایی بازار داخلی، رعایت کیفیت، قیمت تمام شده و عوامل دیگر موثر بر تعرفه واردات باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال اصلی این است که این سیاست تعرفه‌ای چه زمانی موثر می‌شود، گفت: زمانی این تعرفه‌ها موثر است که تمامی واردات از مبادی قانونی باشد و قاچاق کالایی وجود نداشته باشد، به این معنا که بتوانیم تمامی واردات به کشور را با تعرفه مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات حجم عظیمی از کالاهای قاچاق اقتصاد کشور را دچار مشکل و تمامی سیاست‌های دولتی و قانونی را غیرقابل استفاده کرده است، خاطر نشان کرد: تمامی مسئولین کشور باید همه تلاش خود را برای حذف قاچاق کالا داشته باشند تا تمامی واردات کشور از مبادی رسمی وارد شود، در این صورت می‌توان در راستایی حمایت از تولید ملی از تولید کنندگان حمایت کرد.
ارسال نظرات