سرپرست شهرداری تبریز تاکید کرد؛

شاخص‌های زیباسازی شهری، نیازمند بازنگری است

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که مفهوم «زیباسازی در فضای شهری» نیازمند بررسی و مطالعه است، اظهار داشت: این تلقی که با نصب المان‌های ریز و درشت، می‌توان شهر را زیبا کرد، نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

شاخص‌های زیباسازی شهری، نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی با اشاره به تغییرات مدیریتی در سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر باید محل آرامش و راحتی شهروندان باشد، یدک‌کردن المان‌های ظاهراً زیبا جز این که شهر را به محیطی خفه و دلگیر تبدیل می‌کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: زواید بصری، بخش مهمی از جلوه‌های زیبای شهر و جداره‌های تاریخی را پوشانده یا مخدوش کردهاست؛ از این رو، در فاصله چند ماه مانده به سال 2018، مهم‌ترین ماموریت سازمان زیباسازی باید حذف زواید بصری و پاکسازی کلی شهر باشد.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر، گفت: فقدان مدیریت واحد شهری، موجب شده شهرداری اختیارات محدودی در بحث زیباسازی داشته باشد؛ با این حال باید از ظرفیت‌ مشارکت و همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای ایجاد نظام هماهنگ زیباسازی در شهر بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه وظایف زیباسازی، سامان‌دهی تبلیغات محیطی، اصلاح سردرب و تابلوی مغازه‌ها، تلفیق ایده‌های هنری با طرح‌های فضای سبز، وضعیت ظاهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر مبلمان و بخش‌های ساختاری شهر، نیازمند نظارت و رسیدگی است.

اسحقی با بیان این‌که نورپردازی، به عنوان یک رویکرد ارزشمند در ساخت‌وسازهای شهر لحاظ می‌شود، افزود: نورپردازی، عامل اصلی جذابیت، زیبایی‌ و آرمش شبانه شهر است؛ اما نحوه اجرای آن باید با مطالعه و کارشناسی همراه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها