ضروری است به منظور استفاده از ظرفیت همه افراد جامعه و علی الخصوص دانشگاهیان، دستگاه های اجرایی از ظرفیت دانشگاه های استان که مملو از نیروی انسانی با افکار ارزشمند است، استفاده نمایند.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۸۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در برگزاری مراسم دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت:  اگر توانمندی گفتگو در تمامی افراد جامعه از دوران کودکی نهادینه می شد، امروز با این سطح از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه مواجه نبودیم و شرایط اجتماعی و سیاسی بهتری در کشور وجود داشت.

سید بیوک موسوی افزود: عدم توجه و آموزش مهارت گفتگو به فرزندان و جوانان مهمترین نقص در ایجاد رابطه میان دانشجویان و مدیران حوزه های مختلف است.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه مهارت گفتگو از دوران کودکی در خانواده ها به صورت جدی به فرزندان آموزش داده نشده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه امروز اگر برخی مشکلات در خانواده ها وجود دارد، عمدتاً به دلیل عدم توانایی افراد در گفتگو و درک متقابل است، تصریح کرد:امیدواریم افراد در کودکی از سوی خانواده ها و سپس در دوران تحصیل از سوی مراکز آموزشی، مهارت گفتگو را بیاموزند و به صورت مستمر در این زمینه تقویت شوند.

سید بیوک موسوی افزود: در دانشگاه های مختلف استان زنجان، حدود ۶۰ هزار دانشجو وجود دارد و این در حالی است که معادل ۳ درصد این جمعیت را اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در حوزه های مختلف تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور و نقش آفرینی همه افراد در توسعه استان فراهم شود، گفت: ضروری است به منظور استفاده از ظرفیت همه افراد جامعه و علی الخصوص دانشگاهیان، دستگاه های اجرایی از ظرفیت دانشگاه های استان که مملو از نیروی انسانی با افکار ارزشمند است، استفاده نمایند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید تحمل شنیدن صحبت ها و نظرات مخالف خود را داشته باشیم، اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به توصیه مقام معظم رهبری، تمرینی برای گفتگو در میان جوانان است.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه جوانان کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس با نثار خون خود امنیت و آرامش کشور را حفظ کردند، افزود: امروز نیز تلاش دولتمردان در عرصه دیپلماسی با رهبری های ولایت فقیه، موجب تضمین این امنیت و آرامش‌ در کشور شده است.

 

 

 

 

ارسال نظرات