استاد و محقق حوزه و دانشگاه گفت: در ماه محرم عزاداری برای سید الشهدا (ع) ما را به سمت انتظار برای امام زمان (عج) سوق می دهد این در صورتی است که به سبک و سیاق صحیح عزاداری کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۹۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

حجت الاسلام محققیان استاد و محقق حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه امسال اولین روز محرم جمعه است گفت: ما ه محرم یادآور فداکاری و قیام سیدالشهدا (ع) برای اهداف مقدس دین اسلام است.

وی افزود: یکی از اهداف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و برقرار ی حکومت عدل و مبارزه با ظلم و فساد و انحراف جامعه است. همین اهداف در قیام امام زمان (عج) و ائمه بوده و همه یک سیر مبارزاتی مخصوص به خود را داشته اند.

حجت الاسلام محققیان تصریح کرد: در ماه محرم عزاداری برای سید الشهدا (ع) ما را به سمت انتظار برای امام زمان (عج) سوق می دهد  این در صورتی است که  به سبک و سیاق صحیح عزاداری کنیم و گرنه عزاداری خنثی و بدون توجه به مسائل جهانی اثرش کم است و ما را به اهداف سید الشهدا نزدیک نمی کند.

وی گفت: امسال ماه محرم با جمعه آغاز می شود و این از الطاف خداست. باید سعی کنیم عزاداری هایمان مورد رضایت امام زمان (عج) باشد. ما در راه و هدف حکومت جهانی امام زمان (عج) هستیم و باید در این جهت گام برداریم.

 

ارسال نظرات