رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده:
شکارچی متخلف در شهرستان خدابنده که تلاش برای شکار سهره طلایی بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۲۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خدابنده گفت: محیط‌‌بانان در مناطق حفاظت شده هر گونه تحرکات مشکوک شکارچیان را رصد می‌کنند.

سعید کرد با اشاره به اینکه طی هفته گذشته یک مورد دستگیری شکارچی در شهرستان خدابنده اتفاق افتاده است، افزود: این شکارچی اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شکارچی متخلف در اراضی روستای «سهره‌ورد» مشغول به کار پرندگان بوده است، اظهار داشت: این شکارچی در تلاش برای شکار سهره طلایی بوده است.

رئیس حفاظت محیط زیست خدابنده با اشاره به اینکه از این متخلف ۲۳ قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: این پرندگان به صورت زنده شکار شده بودند.

وی با اشاره به اینکه شکارچی عصر روز جمعه در حال شکار پرندگان بوده است، عنوان کرد: محیط‌بانان خدابنده در حین گشت و کنترل وی را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست خدابنده با بیان اینکه شکارچی متخلف غیربومی منطقه بوده است، بیان کرد: یک رشته تور زنده‌گیری، چهار عدد قفس و یک دستگاه رادیو پخش با رم از شکارچی کشف شد.

این مسئول با اشاره به اینکه پرندگان دارای شرایط مجددا به طبیعت بازگردانده می‌شوند، عنوان کرد: فرد متخلف نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

ارسال نظرات