حبیب الله آسوده گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دربرگیرنده افزایش مشارکت، خودآگاهی و قابلیت اعتماد است و نقش موثری در ارتقای بهره وری و رشد اقتصادی کشورمان دارد
کد خبر: ۸۹۲۰۹۴۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان بسیج ادرات و قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف مهم در کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود. از آنجایی که زنان در مباحث توسعه جزو فاکتورهای مهم قلمداد می‌شوند از اینرو توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نقش موثری در ارتقای بهره وری و رشد اقتصادی کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه آموزش در جهت کسب و کار لازم زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است افزود: شناسایی و چگونگی مهارت مورد نیاز زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شکل گرفته است و برنامه هایی همچون پرداخت تسهیلات کم بهره قرض الحسنه در مدت  زمان 5-7 ساله ارائه می‌شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند در حوزه تامین معیشت زندگی و اشتغال خودشان بتوانند مسیر زندگی شان را پیدا کنند.

آسوده خاطر نشان کرد: توانمندسازی زنان یکی از نشانگرهای مهم موفقیت برنامه های مبارزه با فقر تلقی شده است این در حالی است که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دربرگیرنده افزایش مشارکت، خودآگاهی و قابلیت اعتماد است لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی توانسته فعالیت‌های لازم را در جهت پیشبرد هر چه بهتر و بیشتر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرایی کند و بخش وسیعی از زنان سرپرست خانوار توانسته مهارت لازم را کسب کنند.

وی در خاتمه افزود: آسیب پذیر دانستن زنان سرپرست خانوار اصل مهم در جوامع مختلف است. از اینرو بسیاری از دستگاه های محلی، ملی و جهانی خود را دست اندرکار گره گشایی از مسائل زنان و خانواده های آنان می‌دانند تا در جهت توانمندسازی و حمایت از آنان تا رسیدن به سطح توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوب فعالیت داشته باشند.

ارسال نظرات