خبرهای داغ:
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خبر داد:
شهلا تاجفر مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از برگزاری 70 برنامه ویژه بانوان شهیده در قالب برنامه‌های کنگره 12000 شهید استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۶۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، شهلا تاجفر با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی 12000 شهید استان قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: هدف کمیته بانوان این کنگره نشان دادن نقش زنان در هشت دفاع مقدس و حرکت‌های شکل گرفته برای پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی است به طوری که در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوع با رویکرد فرهنگی و تربیتی تدارک داده‌ایم.

وی با بیان اینکه همیشه زنان پشتیبان اصلی در دفاع مقدس بوده‌اند و در حرکت‌های مختلف و تاثیرگذار تاریخی به ایفای نقش پرداخته‌اند، ادامه داد:  بعضی زنان به صورت مستقیم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند و برخی دیگر به عنوان امدادگر، پرستار حتی مدافع حضور پیدا کردند، نقش بانوان در زمینه تهیه مواد خوراکی و ... نیز بارها عنوان شده ولی امروز وقت آن است که به صورت عینی و به شکل قابل درک این فداکاری‌ها و ایثارها را به مردم نشان دهیم.

تاجفر با بیان اینکه در مجموع ۷۰ برنامه برای بزرگداشت یاد بانوان شهیده تدارک دیده‌ایم، ادامه داد: برخی از آنها در حال اجرا هستد و برخی دیگر هم برای دو ماه پیش‌رو برنامه‌ریزی شده‌ است همچنین مهمترین برنامه‌های این کمیته برای نخستین بار چاپ کتابچه یاد و خاطرات همسران شهداء و مادران شهداء، چاپ خاطراتی که زنان به صورت مستقیم در جبهه‌ها حضور داشتند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نگهداری و تهیه آلبوم زنان شهیده در استان اقدام می‌شود، اظهار داشت: این استان 700 زن شهیده دارد که شامل زنان شهیده ترور، زنان شهید شیمیایی و کودکان می‌شود ولی متاسفانه تاکنون به طور شایسته در جامعه حتی بین بانوان و دختران جوان نیز معرفی نشده‌اند حال آنکه می‌توانستند یک الگوی شایسته برای نسل جدید کشورمان باشند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به برگزاری چهار یادواره در ارومیه، سلماس، مهاباد و سردشت اشاره کرد و اظهار داشت:

اجلاسیه در سطح دستگاه‌ها و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد همچنین برای تولید و توزیع آثار فرهنگی مرتبط با این مقوله اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات