نماینده دادستان مشگین‌شهر گفت: در طول ایام ماه محرم شور حسینی باید با شعور حسینی همراه شود تا در خروج از ماه محرم حسینی باشیم.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۸۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
همایش استقبال از ماه محرم با حضور هیئت امنای مساجئ و هیئت‌های مذهبی و همچنین کانون مساجد در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام یدالله نعمکتی رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر ضمن تشریح برنامه‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان باید طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و به منظور رعایت حال سایر هیئت‌ها و عموم مردم شهرستان طبق زمان‌بندی و در ساعات اولیه شب انجام گیرد.



وی افزود: همچون سال‌های گذشته اجتماع بزرگ حسینیان با اتحاد و انسجام به صورت یکجا در محل میدان آزادی در هشتم محرم برگزار می‌شود.

نعمتی خاطر نشان کرد: در روز تاسوعای حسینی سیستم‌های صوتی اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در محل میدان آزادی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد تا به صورت نوبتی از این جایگاه استفاده کنند.



در بخشی از این همایش سرگرد قلی‌زاده رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مشگین شهر گفت: در طول ایام محرم و در سطح شهر استفاده از طبق که منجر به برهم زدن نظم عمومی در شهر شود برخورد خواهد شد لذا در حد امکان استفاده از طبل محدود شود.

وی همچنین تاکید کرد: اسب گردان که در سال‌های گذشته در سطح شهر انجام می‌گرفت در سال جاری و در سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.



رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مشگین شهر با اشاره به تحرکاتی که در منطقه وجود دارد گفت: هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی قبل از تجمع و آغاز مراسم عزاداری مساجد و اطراف آن را بررسی و بسته‌ها و خودروهای مشکوک سریعاً به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.



وی تصریح کرد: در طول ایام محرم نذوران زیادی در هیئت‌ها توزیع می‌شود که باید قبل از توزیع آن افرادی که نذری می‌دهند شناسایی شود تا از توزیع مواد شیمیایی و مشکوک جلوگیری شود.



در این همایش حجت الاسلام محمدزاده نماینده دادستان شهرستان با ابراز گلایه‌مندی از حجم کشفیات مشروبات و مواد مخدر درشهرستان گفت: استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در شهرستان مذهبی همچون مشکین‌شهر شایسته نیست لذا در طول ایام ماه محرم شور حسینی با شعور حسینی همراه شود تا در خروج از ماه محرم حسینی باشیم.

وی تاکید کرد: دستجات عزاداری به خاطر اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود لذا باید در طول این ایام اتحاد بین شیعیان افزایش یابد و در صورت مشاهده اختلاف و درگیری که منجر به بر هم زدن نظم عمومی در شهرستان شود دادگستری به جد برخورد خواهد کرد.



میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در این همایش با بیان اینکه اهداف ماه محرم رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعدی است گفت: عامل اصلی این مراسمات اداره تبلیغات اسلامی، هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی است که باید کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند تا به انحراف کشیده نشود.

وی افزود: عاشورا به دنبال اصول و واجبات است که در روز عاشورا در مقابل تیرباران و در سخت‌ترین امام حسین (ع) نماز به پا داشت لذا مراسمات عزاداری نیز باید در زمان اذان تعطیل شود تا اهداف امام حسین (ع) دنبال شود.



امام جمعه لاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه اسلام و شیعان به شدت از طرف غرب مورد تهاجم قرار گرفته است گفت: غرب از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و در این ایام نیز با ایجاد شبه امام حسین (ع) یا امام حسین آمریکایی سعی در ترویج گناه در بین شیعیان و نسل جوان دارند تا اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: غرب انواع محصولات و کالاهایی که منجر به تضعیف دین و ایمان شیعیان می‌شود به صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌کند تا به مرور زمان ریشه اسلام را نابود کنند.



وی در پایان گفت: عزاداران حسینی باید اخلاص، شناخت داشته و عملگرا باشند چرا که فرهنگ عاشورایی متصل به مهدویت است.
ارسال نظرات