باید از ظرفیت‌های اقشار و گروه‌های مختلف در جامعه برای استفاده در ترویج سنت حسنه وقف استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۱۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جلسه یاوران وقف زنجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سه حوزه حفظ، احیا و ترویج سنت حسنه وقف اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه اوقاف در احیای موقوفات ترویج و گسترش سنت حسنه وقف است، افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت گرفته و همین امر موجب اعتماد بیش از پیش مردم و خیران به اوقاف شده است.

وی درادامه با بیان اینکه یکی از انتظارات شهروندان موضوع مهم احیای موقوفات است، اظهار داشت: شهروندان انتظار از وقف دارند و ما باید در راستای خواسته مردم در انجام احیای وقف، به صورت جدی وارد عمل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم شهر فعالیت‌های فرهنگی هنری اسلام ناب، روان‌سازی اجرا کردن فعالیت‌های قرآنی و احیای فرهنگ وقف در بین مردم مردم است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر پیگیری استفاده بیشتر از ظرفیت پزشکان خیر در درمانگاه که توسط اوقاف در داخل شهر تجهیز خواهد شد، تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های اقشار و گروه‌های مختلف در جامعه برای استفاده در ترویج سنت حسنه وقف استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به موضوع شفاف‌سازی در امر وقف تأکید کرد و گفت: در واقع در سطح شهر اقدامات متعددی در رابطه با موقوفات انجام می‌شود که مردم نسبت به آن بی‌اطلاع هستند از همین رو باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

جنتی با اشاره به طرح‌های مختلف اجرایی در رابطه با وقف در استان زنجان بیان کرد: طرح وقف قرآنی، طرح وقف دسته جمعی، طرح دست‌های مهربان در رابطه با کمک به دانش‌آموزان نیازمند، طرح مهر تندرستی در کمک به بیماران نیازمند از جمله طرح‌هایی است که در بخش‌های مختلف توسط اوقاف اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات