خبرهای داغ:
مدير گروه سيره‌نگاري پژوهشگاه قرآن و حديث:
مدير گروه سيره‌نگاري پژوهشگاه قرآن و حديث از انتشار موسوعه امام مهدي(عج) به زبان عربي تا پايان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۲۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به فعالیت‌های گروه سیره‌نگاری مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: این گروه به منظور گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و آشنایی با سیره و شخصیت آنها تشکیل شده در این مسیر فعالیت‌های ماندگاری انجام و منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 20 اثر تولید و منتشر شده و تألیف بیش از 20 اثر نیز در دستور کار است که برخی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود و برخی به مدت زمان طولانی برای انتشار نیاز دارد.

مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آثار منتشر شده از سوی گروه سیره‌نگاری گفت: از آثار مهمی که منتشر شده می‌توان به دانشنامه امیر مؤمنان(ع) در 14 جلد، دانشنامه امام حسین(ع) در 16 جلد، دانشنامه امام مهدی(عج) در 10 جلد و شهادتنامه امام حسین(ع) در دو جلد، اطلس غدیر و عاشورا، اهل بیت(ع) در کتاب و سنت و زیارت عتبات منتشر شده‌اند.

وی عنوان کرد: حکمت‌نامه علوی در زمینه کلمات امیر مؤمنان(ع) از جمله آثار در دست اقدام است که  پیش‌بینی می‌شود به 15 تا 20 جلد برسد.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: دانشنامه مربوط به 14 معصوم در دستور کار است که تاکنون سه دانشنامه امیر مومنان(ع)، امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) منتشر و نرم‌افزار دانشنامه امیر مؤمنان(ع) و امام حسین(ع) تهیه و به بازار عرضه شده است.

وی عنوان کرد: فرهنگ‌نامه عتبات یک بار چاپ شده ولی تا پایان سال با ترجمه فارسی و اصلاحات فراوان به چاپ می‌رسد.

مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار دانشنامه امام مهدی(عج) به زبان عربی با نام موسوعه امام مهدی(عج) تا پایان امسال خبر داد و افزود: این دانشنامه شامل هفت جلد است که پیش از این به زبان فارسی در قالب 10 جلد منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها