محمدتقی شکوهی از سطح زیرکشت قرار داشتن 5 هزار و 973 هکتاری گردو در مازندران خبر داد و افزود: سال گذشته از این سطوح 6 هزار و 691 تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار و 29 تن گردو از باغات گردو استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدتقی شکوهی در گفت‌و‌گویی از سطح زیرکشت 5 هزار و 973 هکتاری گردو در مازندران خبر داد و افزود: سال گذشته از این سطوح 6 هزار و 691 تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار و 29 تن گردو از باغات گردو استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گردو امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: ارزش اقتصادی این محصول در استان هزار و 200 میلیارد ریال است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 8 هزار و 600 بهره‌بردار به تولید گردو در استان مشغول هستند، گفت: شهرستان‌های سوادکوه، ساری، بهشهر و نکا مهم‌ترین تولیدکننده گردو در استان هستند.

این مسؤول اضافه کرد: سطح زیرکشت باغات گردو پیوندی در استان 60 هکتار است.

شکوهی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی سرشاخه کاری، توسعه باغات گردو پیوندی و استفاده از ارقام دیرگل مانند "چندلر" که از سرمازدگی بهاره مصون است برای بهره‌برداران برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها