خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین اذعان کرد:
تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، تبلور حرکت عاشورایی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در شورای اداری بنیاد استان که در بنیاد شهرستان آبیک برگزار شد، گفت: تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، تبلور حرکت عاشورایی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است که ما به تاسی از ایثار و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، در این دوران توانستیم به پیروزی برسیم.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: تلاش در اجرای برنامه‌های مناسب و حرکت‌های خودجوش و مردمی از ویژگی‌های ماه محرم می‌باشد که سال جاری با هفته دفاع مقدس همراه شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: عاشورا در واقع فرهنگ یک مکتب است که انواع فضایل اخلاقی و انسانی را به اوج خود رسانده است.
حقایق‌پور با بیان اینکه صبر و استقامت امام حسین(ع) و همراهانش در روز عاشورا درس آزادگی را به جهانیان آموخت، افزود: در طول دفاع مقدس رزمندگان ما با فراگیری درس‌های عاشورا پیام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرده است.
وی با اشاره به اینکه راز ماندگاری فرهنگ عاشورا تکرار آن در ایام ماه محرم می‌باشد که همواره مورد تاکید بزرگان و علمای ما قرار گرفته است، گفت: باید به فرهنگ حسینی نگاه عمیقی داشت تا براساس آن قیام کربلا همواره جاودانه و ماندگار باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: شناخت راه و اهداف امام حسین(ع) بهترین راه و روش برای ترویج فرهنگ عاشورا می‌باشد که در عصر کنونی قالب اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت شهدای ما در طول دفاع مقدس است.
گفتنی است: در این جلسه، نحوه‌ی اجرای پرداخت وام مسکن در شهرستان آبیک مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین با توجه به انتقال بیمه ایثارگران از بیمه ایران به دی، راهکارهای اجرایی آن در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
پیگیری مسایل مربوط به دانشگاه و وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در شهر آبیک از دیگر مسایل مطروحه در این نشست بود
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها