دبیر کارگروه طلا و جواهر بسیج اصناف در گفتگو با «بسیج»:
دبیر کارگروه طلا و جواهر سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: بانک مرکزی متولی اصلی تنظیم بازار سکه و ارز است، با این وجود هیچگاه مدیریت صحیح و ساماندهی دقیقی در این عرصه ندیده ایم.
کد خبر: ۸۹۲۱۱۳۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

هادی زاده دبیر کارگروه طلا و جواهر سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، بانک مرکزی را عامل اصلی تشنج های بازار طلا و سکه دانست و گفت: بانک مرکزی متولی اصلی تنظیم بازار سکه و ارز است، با این وجود هیچگاه مدیریت صحیح و ساماندهی دقیقی در این عرصه ندیده ایم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی سال 82 سکه ای را طراحی و ضرب کرد و هم اکنون در سال 96 هنوز همان طرح سکه ضرب و روانه بازار می شود! همچنین بارها دیده ایم که این مجموعه با عدم تزریق به موقع سکه به بازار باعث شده تا حباب در قیمت سکه و طلا بوجود آید و بازار وضعیت نابسامانی به خود بگیرد. در نهایت باید گفت که به نظر من این ها یک برنامه کاملا پیش بینی شده است و برخی پشت پرده ها از این ماجرا سود می برند.

دبیر کارگروه طلا و جواهر سازمان بسیج اصناف تصریح کرد: ما با تابلوی بسیج برای از بین بردن این مشکلا هرجا اقدام کردیم، در راهمان سنگ اندازی کردند، البته به نظر می آید وزیر محترم جدید صنعت، معدن و تجارت توجه بهتری نسبت به این موضوعات دارد و مشاور خود را به جلسات ما می فرستند و امیدواریم این موضوع جرقه ای برای یک تعامل اثرگذار در جهت کاهش مشکلات اصناف باشد.

ارسال نظرات