یکی از نخبگان اقتصادی بسیج ادارات در گفتگو با «بسیج»:
حبیب الله آسوده گفت: تحول در نظام اقتصادی کشورمان نیاز به فراهم ساختن شرایط لازم برای گسترش مشارکت مردمی است افزود: یکی از کارکردهای مهم اقتصاد مقاومتی افزایش امنیت سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۰۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

حبیب الله آسوده یکی از نخبگان اقتصادی در بسیج ادارات خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: راهبرد اساسی در اقتصاد مقاومتی کمک به تولیدکنندگان است تا آسیب پذیری فعالیت‌های تولیدی به پایین ترین سطح ممکن برسد.

وی با بیان اینکه تحول در نظام اقتصادی کشورمان نیاز به فراهم ساختن شرایط لازم برای گسترش مشارکت مردمی است افزود: یکی از کارکردهای مهم اقتصاد مقاومتی کاهش ریسک موجود در فعالیت‌های اقتصادی و افزایش امنیت سرمایه گذاری است. از اینرو تقویت نظام اقتصادی کشورمان یکی از پیش شرط‌های توسعه پایدار  در کشور است .

وی در ادامه افزود: اگر نظام تولید در کشورمان پیشرفت چشمگیری داشته باشد علی رغم اینکه از ضعف ساختاری مهمی همچون کافی نبودن میزان سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی رنج می‌برد نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورمان و افزایش سطح رفاه خواهد داشت. لذا تقویت اقتصاد اسلامی در حقیقت تقویت سرمایه گذاری  در بخش‌های تولیدی است

آسوده خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد ما مبتنی بر اسلام نباشد یا اقتصاد سرمایه داری را در پیش بگیریم که نهایت سودبردن را بدون ضوابط اخلاقی در نظر دارد از این طریق  حداکثر سود به قیمت از بین بردن اخلاق انسانی  هیچ منفعتی در اقتصاد کشورمان نخواهد داشت لذا نکته مهم این است اقتصاد در کشورمان چه سود اقتصادی داشته یا نداشته باید اقتصاد مبتنی بر دستورات اسلامی باشد در برخی از موارد نشان می‌دهد که اقتصاد کشورمان به سمت اقتصاد لیبرالیسم و سرمایه داری حرکت داشته که نتیجه ای جز فقر و خشونت و ناهنجاری ها اخلاقی در بر نداشته است که نمود بارزرا می‌توان در کشورهای مختلف آفریقایی مشاهده کرد.

ارسال نظرات