به منظور ساماندهی و برگزاری هر چه بهترِ ویژه برنامه‌های ایام محرم، نشست شورای فرهنگ عمومی در فرمانداری بهمئی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۳۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
فرماندار بهمئی در نشست شورای فرهنگ عمومی این ساماندهی برنامه‌های محرم در بهمئیشهرستان گفت: مراسم عزاداری امسال با همکاری مردم، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارات و نهاد‌های شهرستان در نقاط مختلف شهرستان بهمئی، به خوبی برگزار می‌شود به‌گونه‌ای که کمترین آسیبی در عزاداری‌ها مشاهده نشود.
حکمت الله سنایی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات تمامی هیئت‌ها و عزاداران شهرستان بهمئی، که در دوره‌های مختلف، در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و حسینی پیشتاز بودند، از هیات امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان خواست در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت جوانان بهمئی به خوبی استفاده کنند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک هم با اشاره به لزوم آسیب شناسی عزاداری‌های محرم در این شهرستان، گفت: به منظور رفع مشکلات موجود در فرهنگ عزاداری در برخی از نقاط استان و شهرستان، باید با هم فکری و مشارکت مسئولانِ دستگاه‌های مختلف، راهکار‌های عملی برای ممانعت از وقوع هر گونه حرمت شکنی در تمام هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری در مرکز شهر و روستا‌ها اتخاذ شود.
حجت الاسلام افروغی با بیان تاثیر مثبت فرهنگ عزاداری محرم در روحیه و فرهنگ مردم افزود: در این آیین ها، علاوه بر بیان مصیبت‌های اهل بیت، باید جنبه حماسی و پیام قیام عاشورا و وقایع محرم، بازگو شود.
ارسال نظرات