مصرف گاز مایع از سال ۹۱ تا ۹۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۳۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
رئیس شرکت توزیع و پخش فرآورد‌های نفتی استان با بیان اینکه افزایش دو برابری مصرف گاز ال پی جی در استانمصرف گاز ال. پی. جی از ۶ هزار تن در سال ۹۱ به ۱۱ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است گفت: علت افزایش مصرف گاز مایع در استان افزایش روز افزون خودرو‌های ال. پی. جی سوز است.
مسعودی افزود: از سال ۹۱ تاکنون تعداد زیادی از مناطق فاقد شبکه گاز و روستا‌ها، گازرسانی شده و این در حالی است که مصرف گاز مایع نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه حدود دو برابر افزایش یافته است.
وی مهمترین هدف تامین و توزیع گاز ال. پی. جی یا همان گاز مایع را تامین سوخت مردم در مناطق فاقد شبکه گازرسانی و جلوگیری از قطع جنگل‌ها در این مناطق عنوان کرد.
رئیس شرکت توزیع و پخش فرآورد‌های نفتی وجود دلالان و عاملان غیر مجاز را یکی دیگر از علل افزایش مصرف گاز ال. پی. جی در استان دانست و اضافه کرد: تاکنون ۵۰ عامل غیر مجاز و بدون شناسنامه در استان شناسایی شده که این افراد این فرآورده نفتی را خارج از شبکه توزیع عرضه کرده و همین عامل باعث شده که این سوخت به دست مصرف کننده واقعی نرسد.
معاون بازرسی اداره کل صنعت – معدن و تجارت استان هم گفت: بیش از ۵۰ درصد از سیلندر‌های گاز ال. پی. جی در استان خارج از شبکه توزیع عرضه می‌شود.
جانی پورعلت افزایش عرضه خارج از شبکه توزیع گاز ال. پی. جی در استان را تخلفات جایگاه داران دانست و افزود: تاکنون ۱۶ جایگاه دار متخلف به دلیل عرضه سیلندر خارج از شبکه شناسایی و پلمپ شده است.
معاون فنی اداره کل استاندارد استان هم گفت: نصب سیلندر ال. پی. جی در خودرو‌ها خطرساز بوده و این کار غیر قانونی و غیر استاندارد است.
موسویان با اشاره به اینکه هیچکدام از جایگاه‌های نصب سیلندر مجوز نداشته و فاقد استاندارد هستند افزود:جایگاه‌هایی که به خودرو‌ها سوخت گاز ال. پی. جی عرضه می‌کنند غیر قانونی است.
ارسال نظرات