جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری من انقلابی هستم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۶۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته دفاع مقدس با شعار محوری من انقلابی هستم در این شهرستان خبر داد.

فرامرز زمانی در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به اقشار مختلف مردم است و ارزش‌های دفاع مقدس نظیر فرهنگ ایثار و شهادت باید در میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه رسالت بزرگی بر عهده دارند، افزود: آگاهی‌بخشی صحیح و دقیق به اقشار مختلف مردم از وظایف اصلی خبرنگاران است و این قشر تلاشگر باید در راستای اهداف نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب فعالیت و گام بردارند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه دفاع مقدس حادثه الهی بود که عزت و فخرآفرینی را برای ایران اسلامی به همراه داشت گفت: دفاع مقدس میل به اعتقاد به جهاد و حرکت حیاتی را در فرهنگ مقاومت و پایداری نهادینه کرد که در سایه سار ولایت مداری؛ وحدت و قدرت نیرو‌های مسلح؛ شاهد شکوفایی دستاورد‌های عظیم آن در عرصه‌های مختلف است.

زمانی با اشاره به اینکه هدف از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛ حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری؛ مقاومت؛ ایثار؛ جهاد؛ شهادت و خودباوری دینی و ملی است تصریح کرد: تبیین نقش رهبری هدایت و فرماندهی ولایت فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها از جمله راهبرد‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال با رویکرد مبتنی بر شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال و شعار محوری (من انقلابی‌ام) و توجه ویژه به وحدت همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی در جهت مقابله با فتنه‌های دشمن در حوزه فرهنگی؛ سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به تقارن دفاع مقدس و ایام محرم بیان کرد: لزوم پرداختن به ویژه برنامه‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از مراسم و برنامه‌های خاص دهه اول محرم از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت خاص در این هفته به آن توجه می‌شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران افزود: بخشی از برنامه‌های این هفته مانند پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ۲۴ شهریورماه انجام شده است و بر مبنای این برنامه ریزی‌ها در روز نخست هفته دفاع مقدس مصادف با ۳۱ شهریور ماه جاری به منظور به نمایش گذاشتن معنویت، اقتدار و نمایش توانمندی نیرو‌های مسلح مراسم رژه عصر روز جمعه با حضور گردان‌های بیت‌المقدس، عاشورا، امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، یگان موتورسواران و تیپ مهندسی خودرویی در محل میدان قدس سابق گچساران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:در روز شنبه اول مهرماه امسال که «علم و فناوری، جوانان و سربازان» نامیده شده، ضمن برگزاری مراسم تقدیر از سربازان نمونه در اولین روز از بازگشایی مدارس زنگ مقاومت و ایثار نیز نواخته خواهد شد.

زمانی گفت:در روز یکشنبه دوم مهرماه جاری که با عنوان «ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه» است، به تبیین نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس و تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه و همراهی با رزمندگان در خطوط مقدم نبرد برای نسل جوان و نوجوان تبیین خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گچساران عنوان کرد: در روز دوشنبه سوم مهرماه «اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردمی و اصناف» است که توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردم و اصناف در کم اثر نمودن تحریم‌ها و نیز تهدیدات دشمن پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز سه‌شنبه چهارم مهر که «بصیرت‌افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نامیده شده به تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری و حدت ملی، ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

زمانی افزود: روز چهارشنبه پنجم مهرماه که «رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه‌های صبر و مقاومت» نام گرفته است، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس بررسی اهمیت نقش خانواده در حفظ ارزش‌های اسلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب و تکریم زنان اسوه‌های صبر و مقاومت نقش زنان و خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

این مسوول اظهار کرد: روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه جاری نیز «شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» نامیده شده که عطر افشانی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس، مدافعین حرم آل‌الله و سرکشی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهداء از برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز هفتم مهرماه به عنوان سالروز شهادت شهید فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا و بزرگ داشت فرماندهان شهید حضور دسته‌جات سینه زنی نیرو‌های مسلح در نماز جمعه سراسر کشور مراسمی برگزار خواهد شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه مسوولیت تکریم این هفته مخصوص یک گروه خاص نیست و متعلق به همه مردم است، گفت: تمام تلاش ما در پی جلوگیری از دو تهدید آسیب تحریف و فراموشی آرمان و ارزش‌های دفاع مقدس است و از این رو تمامی برنامه‌ها با نگاهی عالمانه برای جلوگیری از این دو تهدید اجرا خواهند شد.
ارسال نظرات