خبرهای داغ:
شهردار قم با تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در بافت فرسوده گفت: در حوزه انبوه‌سازی یکی از بخش‌های مورد اقبال سرمایه‌گذاران بافت فرسوده است و هزینه‌ها کمتر بوده و می‌تواند برای آنها سودآورتر باشد.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۹۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به آخرین وضعیت بدهی‌های شهرداری قم اظهار کرد: خوشبختانه بدهی‌های شهرداری سامان پیدا کرده و از حدود 2 هزار میلیاردی که در این قسمت مدیون بانک‌ها و پیمانکاران بودیم نزدیک به هزار و 100 میلیارد تومان مستهلک شده است.

وی به طلب شهرداری از دولت اشاره کرد و خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نزدیک به 300 میلیارد تومان از طلب شهرداری از دولت مربوط به حوزه‌ها بود که با کمک شما این طلب نیز در دستور کار قرار گرفت و توانستیم اوراق خزانه را در قبال 700 میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری دریافت کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه امروز شهرداری برنامه استراتژیک دارد گفت: قم 1400 برای حرکت برنامه محور پیش روی ما است و بودجه امسال نیز بر همین اساس تحویل شورا شد و به تصویب رسید که در تمام بخش‌ها امروز وظیفه ما روشن است.
وی با اشاره به بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری در سال 96 تصریح کرد: کنترل پروژه، درآمد و ارزیابی عملکرد امسال بر طبق برنامه پنج ساله جلو می‌رود.
سقائیان‌نژاد اذعان کرد: البته زمان نیاز است تا سازمان‌ها و مناطق با این برنامه هماهنگ شوند اما تا حد امکان هماهنگی لازم صورت گرفته تا در مسیر اجرا کمترین مشکلات را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اکثر پروژه‌های کلان نیمه تمام شهر قم به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است گفت: 98 درصد این پروژه‌ها تکمیل شده و چند پروژه باقیمانده در برنامه تکمیل است که تعدادی امسال به اتمام رسیده و مابقی در برنامه است.
سقائیان‌نژاد به پروژه شهید کاظمی اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز از زخم‌های کهنه حوزه سرمایه‌گذاری است که تغییراتی ایجاد شده و ساماندهی در طراحی و آماده سازی طرح صورت گرفته و تا هفته آینده پروانه ساختمانی پروژه صادر خواهد شد.
شهردار قم بیان کرد: برخی پروژه‌های کلیدی شهر نیز که مشکل داشت بازگشایی شده که از آن جمله زیرگذر کریمی است که خصوصا در نیمه شعبان آماده شد و تخلیه ترافیک خوبی از آن صورت گرفت.
وی راه‌اندازی تقاطع مقداد، رمپ و لوپ تونل غدیر، فاز اول و دوم بلوار آیت‌الله بروجردی و... را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: پروژه‌های دیگری نیز همچون بلوار جمهوری و بلوار فردوسی را دنبال هستیم که هرچه زودتر آزادسازی شده و بتوانیم حدود 25 کیلومتر بازگشایی مسیر شریانی در شهر صورت گیرد.
سقائیان‌نژاد به آخرین وضعیت بلوار آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و افزود: فاز سوم این پروژه امسال به پایان خواهد رسید؛ این پروژه به طول 9 کیلومتر از انسجام تا پردیسان را باز می‌کند که بخشی از رینگ سوم را تکمیل کرده و گشایش ترافیکی برای شهر و پردیسان خواهد داشت.
وی به پروژه‌های زیست محیطی شهرداری اشاره کرد و افزود: ورودی جعفریه یکی از ورودی‌های نامناسب شهر بود که عملیات ساماندهی آن در حال انجام است و به دنبال این هستیم که ورو‌دی‌های اراک و کاشان و تهران را نیز در مرحله ساماندهی قرار دهیم.
شهردار قم گفت: البته کمربندی امام علی نیز اگرچه در اختیار شهرداری نیست ولی در برنامه داریم که در آینده ساماندهی کنیم و منظر و سیمای شهری قم را به جایگاه اصلی شهر برسانیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ورودی‌های شهر و کمربندی امام علی متناسب با شرایط قم نیست و باید به طور ویژه در آنها عملیات ساماندهی اجرایی شود.
سقائیان‌نژاد به پیش‌بینی تسهیلات رفاهی در کمپ‌های اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: در این زمینه کمپ‌های غدیر و فدک در دستور کار قرار گرفت.
وی اصلاح و تغییر چارت شهرداری را یادآور شد و اذعان کرد: برای مدیریت نیروهای شهرداری نیازمند چارتی پویاتر بودیم که در حال حاضر ابلاغ چارت جدید صورت گرفته و به مرور اجرایی خواهد شد.
شهردار قم ایمن‌سازی بوستان‌های شهر را یکی از پروژه‌های کلیدی شهرداری خواند و تصریح کرد: اکثر پارک‌های شهر و آبنماها و پارک‌های بازی کودکان ایمن شده است؛ بیش از 90 ست جدید بازی راه‌اندازی شده است.
وی آتش‌نشانی شهر قم را از قوی‌ترین ناوگان سطح کشور دانست و افزود: با اعتباراتی که از محل اعتبارات سفر رهبری به قم اختصاص شده امروز به استانداردهای خوب داخلی و بین‌المللی رسیده‌ایم.
سقائیان‌نژاد اقدامات صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: سد معبر وانت‌بارها یکی از مشکلات اصلی شهر قم بوده که از یک طرف محل درآمد برخی اقشار است و از طرف دیگر مشکلاتی برای شهر ایجاد شده در عین اینکه برخی از این افراد ساکن قم نیستند و برای قم مشکل ساز شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه قسمت مرکزی شهر از نظر سد معبر مدیریت شده است تصریح کرد: در خصوص دست فروشان نیز همین اقدامات صورت گرفته البته معضلات فرهنگی و اجتماعی همچنان وجود دارد که به دنبال این هستیم که مشکلات این بخش را رفع کنیم.
شهردار قم یکی از بحث‌های مهم شهرداری را تعامل با ارگان‌های دخیل در امر مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: امروز تعامل خوبی با ارگان‌های خدمات رسان، اوقاف، حوزه و مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) داریم و در پرتو همین تعاملات کارها در شهر پیش رفته است.
وی اقدامات صورت گرفته در زمینه آسفالت معابر را یادآور شد و افزود: سال گذشته 200 هزار تن آسفالت توزیع شد و برنامه داریم امسال بیش از 300 هزار تن توزیع کنیم که این کار باید بیش از سه سال دیگر ادامه پیدا کند تا بتوانیم شرایط خوبی را در شهر قم فراهم کنیم و نظم و انضباط ترافیکی در شهر برقرار شود.
سقائیان‌نژاد از برنامه ریزی برای ساماندهی المان‌های شهری و ترافیکی خبر داد و گفت: این اقدامات با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دست اجرا است.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری انجام اقدامات ویژه در حوزه بافت فرسوده خاطرنشان کرد: اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ایم و به دنبال این هستیم که شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کرده تا بتوانیم مشکل بافت فرسوده را حل کنیم.
شهردار قم تصریح کرد: در حوزه انبوه‌سازی یکی از بخش‌های مورد اقبال سرمایه‌گذاران بافت فرسوده است و هزینه‌ها کمتر بوده و می‌تواند سودآورتر باشد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد تصریح کرد: جمعیتی بیش از 200 هزار نفر در این بافت ساکن هستند که اگر ساماندهی لازم صورت گیرد این جمعیت نیز جابجا نخواهد شد.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اقدامات ویژه شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری بیان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری ما به تازگی راه افتاد و چهار هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم نهایی شده و سه مورد در مرحله واگذاری و آغاز عملیات اجرایی است.
وی به ترمیم نمازخانه بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: دو ردیف امسال در بودجه برای مساجد و کانون‌های فرهنگی پیش‌بینی کرده‌ایم تا ساماندهی وضع ظاهری مساجد و بهسازی سرویس بهداشتی آنها را داشته باشیم.
شهردار قم گفت: کانون‌های فرهنگی نیز با برخی هزینه‌های اندک می‌توانند تقویت شوند که در این زمینه در بودجه منابعی دیده شده است.
وی با اشاره به وضعیت درختکاری در شهر قم تصریح کرد: سالیانه بیش از 500 هزار درخت در شهر کاشته می‌شود که به دنبال این هستیم که به مرور کمبودهای شهر قم را در حوزه فضای سبز برطرف کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها