خبرهای داغ:
مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان گفت: بر اساس آمار سال 1394، در استان اصفهان 110 روستای فاقد مسجد وجود دارد و آمار جالب‌تر آن‌که شهر تهران فقیرترین شهر کشور از لحاظ مسجد است و این شهر نیازمند 900 مسجد است.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۰۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محسن داوری صبح روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف اصلی از تأسیس مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان، ایجاد و آماده‌سازی پایگاه‌های معنوی در راستای ظهور و حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج)، ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) در مناطق و روستاهای محروم کشور است.

وی افزود: بررسی، شناسایی و تهیه آمار جامع از تمامی روستاهای محروم و دوردست فاقد مسجد کشور و برنامه‌ریزی میان‌مدت و درازمدت به منظور احداث مسجد، حوزه علمیه و خانه عالم در روستا از جمله اهداف این مؤسسه است.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان گفت: ارتباط پیوسته معنوی، فرهنگی و اجرایی با روحانیون و مسؤولان ادارات و سازمان‌های مناطق و شوراهای اسلامی روستا، معتمدین و امنای محلی و همچنین مراجعه حضوری به روستاهای دوردست محروم فاقد مسجد کشور به منظور شناسایی، تحقیق و بررسی کمبودهای فرهنگی، دینی و اجتماعی محل از نزدیک و چاره‌اندیشی و تلاش برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت موجود از دیگر اقدامات مؤسسه مسجدسازان الزهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: جذب مشارکت و کمک‌های نقدی، غیر نقدی، فکری و همیاری خیرین به منظور احداث، تکمیل و تعمیر مسجد و ساخت حوزه علمیه و خانه عالم و همچنین ترویج و نشر معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی بر مبنای قرآن و عترت در مناطق و روستاهای محروم کشور نیز از دیگر اهداف ماست؛ همچنین طرح، اجرا، تکمیل و تعمیر مساجد، حوزه علمیه و خانه عالم در شأن و منزلت ساکنان مناطق و روستاها و تجهیز مساجد از نظر ملزومات فرهنگی و تبلیغاتی و همچنین تداوم فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی نیز از جمله اقدامات این مؤسسه است.

داوری عنوان داشت: از سال 1386 تاکنون 130 پروژه در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمان و بخشی هم در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است؛ امسال در ماه مبارک رمضان یکی از خیران مسجدساز برای ساخت 14 مسجد در استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد و در استان ایلام نیز پروژه‌هایی کلید خورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 پروژه توسط مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در حال اجراست؛ مساجد و خانه‌های عالم به صورت کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه تشریفاتی با قیمتی محدود احداث می‌شوند و مبلغان نیز به مساجد ساخته‌شده اعزام می‌شوند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان اذعان داشت: در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام 570 روستای فاقد مسجد اولویت‌دار وجود دارد و این آمار در کل کشور به 10 هزار روستای فاقد مسجد می‌رسد.

وی یادآور شد: در 80 نقطه از شهر اصفهان ضرورت احداث مسجد وجود دارد اما در برخی از مناطق مثل منطقه 3 شهر اصفهان مساجد زیادی وجود دارد به طوری که در یک خیابان 3 مسجد احداث شده است؛ شهرک شهید کشوری اصفهان تنها یک مسجد دارد که آن هم قبلاً محل استراحت کارگران بوده و این در حالی است که این شهرک دارای 5 محفل بهایی فعال است.

داوری تأکید کرد: کاربرد مساجد فقط برای اقامه نماز جماعت و قرائت ادعیه نیست بلکه بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم نیز در مساجد برطرف می‌شود و مکانی برای آموزش‌های متنوع فرهنگی است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال 1394، در استان اصفهان 110 روستای فاقد مسجد وجود دارد و آمار جالب‌تر آن‌که شهر تهران فقیرترین شهر کشور از لحاظ مسجد است و این شهر نیازمند 900 مسجد است؛ در سال گذشته 43 پروژه و در سال جاری 70 پروژه ساخت مسجد در 7 استان ذکر شده توسط خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در دست اجراست.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان متذکر شد: عمده جذب مشارکت خیران این مؤسسه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم صورت می‌گیرد که میانگین هزینه هر مسجد و خانه عالم در کنار یکدیگر با مساحت 220 متر مربع و بالغ بر 150 میلیون تومان برآورد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها