خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در ستاد مهر تعداد 15 گشت بازرسی در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی از امروز در سطح شهر نظارت و رسیدگی خواهند کرد و بر حدود 8 هزار و 500 سرویس مدرسه که امر جا به جایی 75 هزار دانش‌آموز را بر عهده دارند، نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۰۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، علیرضا صلواتی صبح روز گذشته در مراسم افتتاحیه ستاد مهر شهر اصفهان اظهار کرد: از حدود یک ماه قبل برنامه‌ریزی تشکیل ستاد مهر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با همکاری سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل بار و کالا، مرکز کنترل ترافیک، معاونت خدمات شهری و پلیس راهور اصفهان شروع شده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

وی افزود: در ستاد مهر تعداد 15 گشت بازرسی در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی از امروز در سطح شهر نظارت و رسیدگی خواهند کرد تا تخلفات کمتری را شاهد باشیم به عنوان نمونه بخشی از آن ها بر حدود 8 هزار و 500 سرویس مدرسه که امر جا به جایی 75 هزار دانش‌آموز را بر عهده دارند، نظارت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه قرار است اول مهر روان و بدون دغدغه‌ای را پشت سر بگذاریم، گفت: 100 دستگاه از اتوبوس‌های یورو 4 و یورو 5 در حال حاضر در شهر در حال تردد هستند که امیدواریم با حمایت‌های شورای اسلامی شهر 400 دستگاه دیگر از این اتوبوس‌ها که برای نخستین بار در سطح کشور وارد می‌شود که آلایندگی آن‌ها در حد استانداردهای یورو 6 است و خروجی آن‌ها بخار آب است.

وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها، هم می‌تواند کمک کند تا جذابیت بیشتری را در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشیم و هم برای معلولان، جانبازان، نابینایان و ناشنوایان مناسب‌سازی شده است این مسأله کمک می‌کند که بتوانیم به همه اقشار جامعه خدمات خوب و مؤثری را ارائه دهیم.

صلواتی با بیان اینکه امسال با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برنامه‌ریزی جدی در خصوص سرویس مدارس انجام شد، یادآور شد: سرویس مدرسه مکمل آموزش‌های داخل مدرسه است و به همین دلیل روی آن حساسیت خاصی وجود دارد؛ در مورد تعداد نفرات، سعی شده هزینه‌ای که از اولیای دانش‌آموزان گرفته می‌شود در راستای تأمین کیفیت و کمیت مصرف شود.

وی تصریح کرد: خطوط اتوبوس‌های تندوری شهر اصفهان امسال توسعه پیدا می‌کند و امیدوارم تا پایان سال جاری 4 خط تندروی دیگر به خطوط اتوبوس‌های تندروی شهر اصفهان اضافه شود؛ از شنبه اول مهر ماه سال جاری ساعت کاری قطار شهری تا ساعت 20 افزایش پیدا کرده و تا اواخر مهر ماه هم فاصله حرکت قطارهای مترو به 10 تا 15 دقیقه کاهش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان اذعان داشت: این وعده را از سوی مدیریت شهری اصفهان می‌دهیم که همه همت ما بر توسعه حمل و نقل عمومی شهر و ایجاد شرایط زیست‌محیطی بهتر برای شهروندان خواهد بود.

از حاشیه‌های این مراسم حضور و نشستن مدیران شهری بر نیمکت‌هایی بود که به صورت نمادین به جای صندلی ورودی گلستان شهدای اصفهان قرار داشت.

در ادامه این مراسم محمدحسن قائدی‌ها مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مدارس اصفهان را آماده میزبانی از دانش‌آموزان اعلام کرد و عنوان داشت: امروز کلاس اولی در حالی سال تحصیلی خود را شروع می‌کنند که تمام برنامه‌ریزی برای استقبال از این دانش‌آموزان صورت گرفته است.

قدرت‌اله نوروزی شهردار منتخب اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: به همه شهروندان توصیه می‌کنم دانش‌آموزان که سرمایه‌های آینده این کشور هستند را همراهی کنند تا برای رفت و آمد به مدارس خود از امکانات لازم برخوردار باشند و در سایه نظم و امنیت بتوانند به مدرسه بروند؛ ستاد مهر به دنبال انسجام‌بخشی میان همه بخش‌ها، تفهیم اهمیت موضوع حمل و نقل دانش‌آموزان به مدارس و برقراری نظم برای آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مهر شهر اصفهان پیوندی میان همه واحدهای اجرایی این شهر است و به دنبال آن می‌خواهد بین همه مسؤولان حساسیت ایجاد کند تا به تبع آن آسایش و آرامش بهتری برای خانواده‌ها ایجاد شود.

به گزارش فارس، تجدید میثاق با شهدا، اجرای گروه سرود، نمایش حرکت‌های پهلوانی و خواندن دکلمه توسط دختران دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های افتتاحیه ستاد مهر شهر اصفهان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها