رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان بابیان اینکه از اتفاقات کمتر گفته‌شده دوران جنگ، لغو دریافت بسیاری از قراردادهای نظامی جهت تحویل تجهیزات می‌باشد گفت: این لغوها که از طرف ایرانی انجام شد، بسترساز حمله صدام به ایران شده است که اگر این قراردادها را تحویل می‌گرفتیم شاید صدام به خود جرئت حمله به ایران را به خود نمی‌داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۳۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمود احمدی روز چهارشنبه در نشست کتاب‌خوانی تخصصی خانواده معظم شهدا و فرماندهان بسیج در گیلان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سازمان بسیج کارمندان گیلان در مرکز فرهنگی شاهد و ایثار در رشت با گرامیداشت مقام شامخ شهدا در آستانه دفاع مقدس اظهار کرد: دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  حاوی اتفاق‌ها، صحنه‌ها و حوادث گوناگونی است که با بررسی آن به ایثارگری و حماسه‌آفرینی فرزندان این مرزوبوم پی برده خواهد شد.

وی بابیان اینکه از اتفاقات کمتر گفته‌شده دوران جنگ،  لغو دریافت بسیاری از قراردادهای نظامی جهت تحویل تجهیزات می‌باشد گفت: این لغوها که از طرف ایرانی انجام شد، بسترساز حمله صدام به ایران شده است که اگر این قراردادها را تحویل می‌گرفتیم شاید صدام به خود جرئت حمله به ایران را به خود نمی‌داد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان از لغو قرارداد زیردریایی ساخت آلمان، F14 هلی‌کوپتر، تجهیزات دریایی و دیگر تجهیزات نظامی خبر داد که با دستور لغو آن، صدام بدون هیچ تردیدی آغازگر جنگ هشت‌ساله با ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران نه‌تنها در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کرد ، بلکه با همه قدرت‌های بین‌المللی با جلوداری عراق مقاومتی جانانه داشته‌اند که ایران اسلامی با این وسعت طرف درگیری، بیش از 213 هزار شهید را درراه دفاع از این مرز پرگوهر تقدیم کردند.
 
احمدی از 140 هزار جانباز و 40 هزار آزاده در دوران  دفاع مقدس خبر داد و افزود: باوجوداینکه همه  دنیا به کمک صدام برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمده بود اما تلفات عراق بیش از 400 هزار کشته،  بوده است که فقط می‌توان از معجزه در مقابل این ارقام سخن گفت.

وی بابیان اینکه عراق با امکانات مطلوب خود دو برابر ما به اسارت ایران درآمدند اظهار کرد:  ایمان و خودباوری از مؤلفه‌های مهم و تأثیر گزار است که امروز شاهد آن در جبهه مقاومت هستیم.

احمدی با معرفی کتاب «استاندار آسمانی»، زندگی‌نامه تنها استاندار شهید کشور گفت: شهید انصاری یک متخصص علمی بود که شخصیت برجسته آن مثال‌زدنی است و شایسته است آن را به جوانان این مرزوبوم معرفی کنیم.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان با تحلیل شخصیت برجسته شهید انصاری گفت: جالب است که یکی از لغو کنندگان تجهیزات نظامی، هم‌دوره‌ای شهید انصاری در آمریکا بوده است، چگونه است که یکی از آن دو همه هستی خود را برای کشور و انقلاب اسلامی ایران تقدیم و دیگری مسبب تضعیف کشور شده است.

ارسال نظرات