مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان بیان اینکه در حوزه فرهنگی در معرض تهاجم دشمنان قرار داریم، گفت: مهم‌ترین ابزار و روش مقابله با تهدیدات دشمنان «پناه بردن و استفاده از سلاح هنر» است.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۸۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری گفت: مردم استان کردستان در تمامی حوزه‌های فرهنگی می‌توانند حرف اول را بزنند و این ظرفیت به بالندگی و رشد فرهنگی استان کمک می‌کند.


مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ضروری بودن توجه به حوزه هنر و هنرمندان تصریح کرد: هنر سلاحی است که متأسفانه دشمن در قالب منفی بر علیه ما استفاده می‌کند و اسلام از ما خواسته از همین ابزار علیه دشمن برای دعوت بشریت به صلح، آرامش و فطرت خداجویی استفاده کنیم.


وی با اشاره به توانایی‌های هنری پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) گفت: در معجزه پیامبر یعنی قرآن کریم تمامی جنبه‌های هنری رعایت شده و توجه ویژه‌ای به عناصر هنر ادبیات دارد.
 

فرضی با بیان اینکه وقف عمل انسانی است، افزود: انسان‌ها براساس فطریات و ذاتیات خود فارغ از دین به انجام وقف دست می‌زنند و دین اسلام نیز محدوده وقف را وسیع تعریف کرده و در قالب اسلام می‌توان هر چیز ماندگاری را وقف کرد.
 

"شهید حججی" همه توجهات را به سمت معنویت جذب کرد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حماسه ماندگار شهید حججی اظهار کرد: شهید محسن حججی توانست در دنیای پر از التهاب همه توجهات را به سمت معنویت جذب کند.
 

مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچ تضادی با منافع بشریت ندارد، گفت: نگرانی ما این است که به اسم استقلال و حرکت در مسیر دموکراسی منافع، حیات و سرمایه‌های انسانی جامعه دچار تهدید شود.

نظام جمهوری اسلامی قوم کُرد را از خود می‌داند

وی گفت: مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی قوم کُرد را از خود می‌داند و در منطقه هیچ نظامی به اندازه ایران، برای قوم کُرد دلسوزی نکرده و دغدغه این مردم را نداشته است.

مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی موضع‌گیری می‌کند به خاطر نگرانی از وضعیت خواهران و برادران اقلیم است تا دچار مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نشوند.

فرضی افزود: خوشحالیم در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که مردمانش در اوج بصیرت، آگاهی و شناخت به مسائل زندگی می‌کنند و فقط نگران این هستیم که فلسطین جدیدی به اقلیم کردستان تحمیل شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات