فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) شهرستان محمودآباد گفت: بالاترین نقش زنان در دوران دفاع هشت ساله تقویت و حفظ روحیه انقلابی و حماسی در خانه بود.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۹۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

عصمت شکری صادقی در گفتگو با بسیج مازندران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام راحل و شهدا گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شهیدان و ایثارگران و همه دلاورمردانی است که با تبعیت محض از ولایت جوانمردانه جنگیدند و با آگاهی و بصیرت ،موقعیت های حساس کشور را درک کردند و وظیفه خود را در قبال انقلاب انجام دادند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) شهرستان محمودآباد با بیان این مطلب که شهدا تکلیف جهاد فی سبیل الله را با از خودگذشتگی پذیرفتند، افزود: وظیفه ما این است که در قبال شهدا ادای تکلیف کنیم و با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت رسالت مقدس شهدا و حفاظت از انقلاب اسلامی را به دوش بکشیم.

شکری صادقی با اشاره به اینکه امروز جبهه دشمن برعلیه انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است ، ادامه داد:در عصر حاضر تجاوز دشمن از شکل آشکار به شکل پنهان و نرم تغییر پیدا کرده و صحنه نبرد از عرصه خاک و آب به عرصه ذهن و فکر تبدیل شده است .

فرمانده حوزه مقاومت حضرت زینب(س) با بیان این مطلب که باید در عرصه جنگ نرم با حفظ ایمان ،اعتقاد و معنویت بیش از گذشته به حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم ، تاکید کرد: نشر و ترویج فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس که یک گنجینه بی پایان است ممکن نیست مگر اینکه با آموزش سبک زندگی اسلامی و تزریق روحیه ایمان در خانواده ها همراه با معرفی الگوی های ایثار و شهادت ،نسل آینده را از خطرات و آسیبات جنگ نرم مصون نگه داشته باشیم.

شکری صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اعم از پشتیبانی ،فرهنگی،امدادی ‌و درمانی ‌گفت:بالاترین نقش زنان در دوران دفاع هشت ساله تقویت و حفظ روحیه انقلابی و حماسی در خانه بود. اگر زنان روحیه حماسه را حفظ نکرده و در خانه­ ها جنگ را به عنوان یک ارزش تلقی نمی­ کردند ، مردان اراده و انگیزه رفتن به جبهه های نبرد را پیدا نمی­ کردند و خیل عظیم بسیجی­ ها به سمت جبهه های حق علیه باطل روانه نمی شد.

این فرمانده حوزه بسیج خواهران با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است روحیه ارزشی و ایمانی را با شگردهای مختلف تبلیغاتی از زنان جامعه بگیرد ،برنامه های فرهنگی و فکری را یکی از اثرگزار ترین طرح ها برای تحکیم بنیان خانواده در عرصه جنگ نرم دانست و اضافه کرد: امروزه در جامعه شاهد هستیم در اوج تبلیغات مسموم دشمن ،همسران شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه زنان ایثارگر دفاع مقدس هستند که در اوج جوانی مرد خانه شان را به آن سوی مرزها برای نبرد با دشمن تکفیری می فرستند و این تکرار همان دوران دفاع مقدس است.

شکری صادقی از اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی و آموزشی در هفته دفاع مقدس متناسب با ایام محرم خبر داد و گفت: اردوی های یکروزه جهادی ،همایش شیرخوارگان حسینی، مسابقات قرانی ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ، یادواره شهدا،نشست بصیرتی،عطر افشانی گلزار شهدا با حضور نسل چهارم انقلاب همراه با برنامه های فرهنگی و همچنین افتتاح ساختمان پایگاه بنت الهدای  روستای گالشپل در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

فرمانده حوزه خواهران بسیج حضرت زینب(س) در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس،طرح کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای تامین وسایل مورد نیاز این قشر نیازمند در قالب ارمغان مهر در حال اجرا می باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها