خبرهای داغ:
آیا می‌خواهید خودتان را بیشتر بشناسید تا زندگی‌تان در مسیری که دوست دارید قرار بگیرد؟ در این مطلب ما نگاهی به 9 راهکاری که به شما در شناختن بیشتر خودتان کمک می‌کند می‌اندازیم . اگر شما خودتان را نشناسید داشتن زندگی‌ای شاد و توام با شادی برای شما دشوار خواهد‌ شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۰۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، آیا می‌خواهید خودتان را بیشتر بشناسید تا زندگی‌تان  در مسیری که  دوست دارید قرار بگیرد؟ در این مطلب ما نگاهی به 9 راهکاری که به شما در شناختن بیشتر خودتان کمک می‌کند  می‌اندازیم . اگر شما خودتان را نشناسید داشتن زندگی‌ای شاد و توام با شادی برای شما دشوار خواهد‌ شد.

 
 چطور خودتان را مثل کف دست بشناسید! 
 
 
اگر ندانید که هستید و چه می‌خواهید و ارزش‌های شما چه چیزهایی هستند به راحتی در گرداب زندگی  غرق می‌شوید، تصمیمات اشتباهی می‌گیرید و مجبور می‌شوید بهای این تصمیمات اشتباه را بپردازید.

اگر به افراد شاد نگاهی بیندازید شاید در نگاه اول بنظرتان  خیلی موفق نرسند اما چیزی که می‌توانید تشخیص دهید این است که آن‌ها خودشان را می‌شناسند. این دقیقا برتری افرادی است که در زندگی دستاوردهای بسیاری دارند و اهداف بیشتری را محقق می‌کنند.
 
در واقع هرچه شما بیشتر نسبت به خودتان آگاهی داشته باشید بهره‌ورتر و شادتر خواهیدبود . اگر آگاهی مأنوسی نسبت به خودتان نداشته باشید ممکن است احساس سردرگمی  و ناامنی کنید و حس کنید که دائم درحال اشتباه کردن هستید . سپس بیایید نگاهی به راهکارهایی که  شما را بیشتر به خودتان می‌شناسانند بکنیم.

ارزش‌هایتان را یادداشت کنید

هر تصمیمی که در زندگی‌مان می‌گیریم  در چه جهتی و به چه منظوری است؟

برای افراد شاد و موفقی که خودشان را می‌شناسند این ارزش محسوب می‌شود . کسانی که با ارزش‌های خود آشنایی ندارند براساس احساسات لحظه‌ای‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند و درنتیجه ممکن است  تصمیمی که می‌گیرند بر شادی و رضایت بلند مدت‌شان تأثیرگذاشته باشد و هنوز یک روز نگذشته از آن پشیمان شوند .

وقتی بدانید ارزش‌هایتان چه چیزهایی هستند مطابق با آنها تصمیم‌گیری می‌کنید که این یعنی آن تصمیمات در بلندمدت به سود شما خواهندبود . خیلی از مردم نمی‌دانند چه چیزهایی واقعا برایشان اهمیت دارد . چرا که هیچ‌وقت فرصتی را به فکر کردن راجع به آن اختصاص نداده‌اند . اما الان زمان آن فرارسیده که تایمی را به فکرکردن در این باره اختصاص دهید .

چه چیزهایی در زندگی بیشتر برای شما مهم هستند؟

ارزش‌ها می‌توانند خیلی چیزها باشند مثلا ؛ شادی، سلامتی، ماجراجویی، سرگرمی، مسائل مالی، امنیت، شجاعت، ازخودگذشتگی، وفاداری و این‌جور مسائل . هرگاه در آینده با شرایطی مواجه شدید که باید تصمیمی برای آینده‌تان می‌گرفتید، به ارزش‌هایتان  فکرکنید و تصمیمی بگیرید که در جهت آن‌‌ها باشد . وقتی ارزش‌های خودتان را بشناسید دید عمیق‌تری نسبت به خودتان پیدا می‌کنید.

فیلم زندگی خودتان را تماشا کنید. فکر کنید از زندگی شما یک فیلم ساخته‌اند، آن فیلم چگونه است و چه حسی در شما ایجاد میکند؟ آیا شما را از رفتاری که با دوست‌تان داشته اید ناراحت می‌کند ؟ آیا از این‌که  می‌بینید دیگران چگونه از شما گذشته‌اند احساس غم می‌کنید ؟ تم تکرارشونده‌ی این فیلم چیست ؟  الگوی ثابت زندگی شما چیست؟

ریسک‌پذیر باشید

اگر ریسک‌پذیر نباشید چطور می‌توانید با مرزها و محدودیت‌های خودتان آشنا شوید؟
 
 چطور خودتان را مثل کف دست بشناسید!


خیلی از مردم مدام در رویارویی با شرایط جدید می‌گویند ” من هیچ‌وقت نمی‌تونم فلان کاروانجام بدم ” اما اگر هیچ‌وقت سعی به انجام آن کار نکنیم از کجا می‌توانیم بفهمیم که می‌توانیم آن را انجام دهیم یا نه ؟ انسان‌ها وقتی در شرایط نامطلوب قرارمی‌گیرند می‌توانند اطلاعات زیادی را در رابطه با شخصیت وپتانسیل خود دریابند. به همین دلیل لازم است که گاهی از منطقه‌ی امن خود خارج شوید، خودتان را هل دهید و ببینید که چقدر دوام می‌آورید ، شاید ناباورانه ببینید از آنچه فکر می‌کردید قوی‌تر و مقاوم‌تر هستید.

چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟

درواقع این انگیزه‌ها هستند که باعث می‌شوند ما از جای خود بلند شویم و دست به انجام کارها بزنیم . همین انگیزه‌ها هستند که باعث می‌شوند یک هنر‌مند هنر را بر ثروت توضیح دهد و درواقع همین انگیزه‌ها هستند که باعث می‌شوند کارآفرینان همه چیز را کنار گذتشته و کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند . این افراد ، افراد باانگیزه‌ای هستند.

همه‌‌‌‌‌‌‌ی ما انگیزه‌های متفاوتی داریم . انگیزه‌ی یک کارآفرین آزادی است و انگیزه‌ی کسی که خیلی روی سلامتی‌اش حساس است احساس انرژی و سرزندگی کردن و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف در طولانی‌مدت است.

انگیزه‌ی شما چیست؟

دانستن این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که به تناسب انگیزه‌هایتان عمل کنید و درنهایت چیزی که از زندگی می‌خواهید را بدست آورید ، چیزی که شما را خاص می‌کند پیدا کنید.

همه‌ی ما خصوصیاتی داریم که ما را از دیگران تمایز می‌کند و درواقع ما را خاص و ویژه می‌کند.

این خصوصیت خاص شما چیست ؟ ویژگی منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید و سعی کنید از آن استفاده کنید.

چه چیزی را دوست دارید؟

خیلی از ما تایم زیادی را صرف صحبت راجع به چیزهایی که از آن متنفریم می‌کنیم، مثلا وقتی با دوست‌هایمان جمع می‌شویم صحبت کردن راجع به چیزهایی که ازشان متنفریم برای ما کار سرگرم کننده‌ای است ، مثلا ” از آهنگ جدید بیانسه حالم به‌هم میخوره این مدل موی مسخرش دیگه چی بود؟! ”  اما چیزهایی که دوست دارید چه ؟ منظورمان چیزهایی است که لبخند روی لب‌تان می‌نشاند.

قدرشناسی

دانستن این‌که در زندگی قدردان چه چیزهایی هستید می‌توانید دید عمیقی نسبت به نوع شخصیت‌تان در شما به‌وجود بیاورد . اگر دیدید که در زندگی قدردان هیچ چیزی نیستید و همه چیز برایتان عادی است، شاید وقت آن رسیده که نگاهی عمیق‌تر به خودتان و داشته‌هایتان بیندازید.

 
 چطور خودتان را مثل کف دست بشناسید!


ببینید دیگران شما را چطور آدمی می‌بینند

شاید فکر کنید که خودتان را خیلی خوب می‌شناسید اما شاید نظر دیگران زمین تا آسمان با خودتان فرق داشته باشد . شاید نظرات دیگران و طرزتفکر آن‌ها راجع به خودتان را نادیده بگیرید و اهمیت ندهید اما اگر واقعا می‌خواهید واقعا خودتان را بفهمید باید ببینید که دیگران شما را چگونه شخصیتی می‌بینند . دیگران می‌توانند معایب شما را ببینند .

 
مثلا چه چیزی شما را بداخلاق می‌کند، چه چیزی شما را معذب می‌کند، چه چیزی شما را عصبانی می‌کند  و مسائل این‌چینینی . حتی گاهی اوقات پیش میآید که دیگران شما را از خودتان بهتر می‌شناسند . نظر دیگران و افراد قابل اعتماد را درباره‌ی خودتان بپرسید، به آنها گوش دهید، صحبت‌هایشان را بپذیرید و تغییرات لازم را در خودتان ایجاد کنید.

کتاب بخوانید

یک راه عالی برای این‌که درباره‌ی خودتان بدانید خواندن کتاب است . کتاب‌های غیر نخیلی مثل بیوگرافی‌ها و خودآموزی‌ها و حتی کتاب‌های معنوی گزینه‌های خوبی هستند که می‌تواند به شما در شناختن خودتان کمک کنند .جذب دانش دیگران می‌تواند ما را بیشتر به خودمان بشناساند . نوشته‌های دیگران را بخوانید و سعی کنید نقاط اشتراکی در آنها و زندگی خودتان پیدا کنید . شاید کلمات آن‌ها بتوانند بخش کشف نشده‌ی ناخودآگاه شما را بیدار کنند. 

وب سایت دیجی رو
ارسال نظرات