خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس از اجرای طرح ارتقای وضعیت ترافیکی به صورت مستمر در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: اجرای این طرح و کنترل از طریق دوربین‌های ثبت تخلفات، ۷۵ درصد تخلفات رانندگی را در شیراز کاهش داده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۲۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

سرهنگ مصطفی عباسی اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی و ثبت تخلفات از طریق دوربین‌های سطح شهرآمار تخلفات در حال کاهش است اما تخلفات و تصادفات شیراز در ورودی بولوار خلیج فارس (صدرا) همچنان ادامه دارد. 

وی با اعلام اینکه وضعیت ترافیکی کلانشهر شیراز به صورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌شود بیان کرد: با نصب تعداد 300 دوربین ثبت تخلفات در معابرشهری و همچنین با فعالیت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی وضعیت ترافیکی شیراز به گونه‌ای تبدیل شده که آمار تخلفات در حال کاهش است.

عباسی افزود: پیش‌بینی می‌شود شهر شیراز به تعداد 1500 دوربین دیگر ثبت تخلفات نیاز دارد تا  تعداد تخلفات بیشتری ثبت شود و میزان تخلفات کاهش یابد. 

 رئیس راهنمایی و رانندگی استان فارس گفت: 80 درصد از رانندگان در شیراز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و در یک  ماه گذشته 40 درصد تخلفات رانندگی کاهش یافته است. 

عباسی با بیان اینکه به دلیل فعال نبودن دوربین‌های ثبت تخلفات در شمال شرق شیراز، آمار تصادفات در این مناطق در حال افزایش است بیان کرد:در تلاش هستیم که دوربین‌های این مناطق را به زودی در مدار وارد کنیم اما تا زمان نصب به صورت شبانه روزی با اجرای طرح‌های مختلفی به صورت محسوس و نامحسوس رانندگان متخلف شناسایی و با آنان برخورد می‌شود. 

وی با اشاره به تعداد تصادفات اعلام شده به پلیس 110 گفت: به‌طور میانگین در استان فارس بین 450 تا 550 تصادف به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش می‌شود که از این تعداد کمتر از 400 مورد در شیراز رخ می‌دهد.

عباسی یکی از معابر حادثه‌ساز شهر شیراز را محور شهرک گلستان تا صدرا اعلام کرد و افزود: در این محور در بحث ایمنی و کنترل تخلفات با توجه به نداشتن متولی خاص با مشکلاتی مواجه هستیم و تصادفات منجر به فوت بسیاری در این محور روی می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیمه تا سقف 70 میلیون ریال بدون نیاز به کروکی پلیس پرداخت هزینه می‌کند و چنانچه طرفین تصادف توافق کنند و راننده مقصر نیز تقصیر خود را بپذیرد می‌توانند برای دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.

عباسی گفت: رانندگان همچنین می‌توانند قبل از جا‌به‌جا کردن خودرو خود در تصادفات، اقدام به تهیه فیلم و عکس از صحنه تصادف کنند تا در زمان حضور پلیس به اعلام نظر از سوی پلیس کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها