خبرهای داغ:
قناد مسئول پیروان عترت و بسیج مداحان برخوار گفت: یک مداح ضمن بیان مظلومیت اهلبیت (ع) باید از شجاعت و شهامت قهرمانان کربلا بگوید؛ به بیان دیگر هم از اسارت حضرت زینب (س) و هم از شهامت او در رسواسازی یزیدیان در درون کاخ او سخن بگوید و مصادیق آنها را در جامعه امروز را معرفی کند.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۶۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ نشست مجمع خواهران بسیج مداحان حوزه حضرت زینب (س) و پیروان عترت برخوار با حضور جمعی از مداحان شهرستان در نمازخانه سپاه ناحیه مقاومت بسیج برخوار برگزار شد.

مسئول امر به معروف بسیج خواهران ضمن بیان اهمیت جایگاه مهم و وظیفه خطیر مداحی در نشر و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام، مداحان را به مطالعه کتاب کشته اشک به عنوان یک منبع موثق در مصیبت خوانی دعوت کرد.

قناد مسئول پیروان عترت و بسیج مداحان برخوار خطاب به مداحان گفت: در جلسه های خود ضمن بیان مصائب اهلبیت علیهم السلام؛ بصیرت افزایی داشته باشند و چون تاجری که سعی در تبلیغ کالای خود و جذب مشتری می کند، یک مداح خوب نیز باید مشتریان زیادی را در تجارتخانه مکتب اباعبدالله الحسین (ع) جذب کند.

وی بر الگو سازی شخصیت های واقعه کربلا در جامعه امروز تأکید کرد و افزود: یک مداح ضمن بیان مظلومیت اهلبیت (ع) باید از شجاعت و شهامت قهرمانان کربلا بگوید؛ به بیان دیگر هم از اسارت حضرت زینب (س) و هم از شهامت او در رسواسازی یزیدیان در درون کاخ او سخن بگوید و مصادیق آنها را در جامعه امروز را معرفی کند.

قناد ضمن تأکید بر نقش اسطوره سازی واقعی از شهدای ۸سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، خاطر نشان کرد: وقتی ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه اش اسطوره ساز رستم و زال و … است؛ ما نیز باید اسطوره های واقعی تاریخمان را با شخصیت های عاشورا تطبیق و به جوانانمان معرفی نماییم.

درادامه حق شناس استاد حوزه و دانشگاه اصفهان در جمع خواهران مداح بسیج و هیئت رزندگان برخوار گفت: مداحان باید اطلاعات عالی و نابی از وقایع، تاریخ و معارف اهلبیت علیهم السلام داشته باشند تا بتوانند مطالب و پیام صحیحی را در مصائب و فضائل اهلبیت (ع) به مردم انتقال دهند.

وی ار مداحان برخوار خواست: در هر موضوع و مصیبتی لازم است که ابتدا ضمن اشاره به آیات و روایات مربوطه، مقدمه و پیامی برای آن مصیبت بیان شود به عنوان مثال در ذکر مصیبت امام حسین (ع) به روایت «کل شاکر صابر و لیس کل صابر شاکر» اشاره و بر صفت ویژه امام حسین و یارانش علیهم اسلام را که همان شاکربودن است؛ تأکید؛ و بیان کرد به همین دلیل در زیارت عاشورا می خوانیم اللهم لک الحمدحمدالشاکرین.

این استادحوزه و دانشگاه یادآور شد که جلسه ای ارزشمنداست که سخنران و مداح آن بتوانند پیام ها و درس هایی از عاشورا و مصائب امام حسین (ع) را به مردم منتقل کنند.

مثلا در مصیبت حضرت علی اصغر (ع) علاوه بر تیر سه شعبه خوردن آن طفل معصوم باید به ظلم و ستم دشمنان اهلبیت (ع) نیز اشاره کرد و گفت: شهادت حضرت علی اصغر (ع) اتمام حجتی بود که هیچ چیزی در قساوت آن نمی توان گفت جز این که دشمنان نه دین داشتند و نه انسانیت.

در این پایان این مراسم از طرف سپاه ناحیه مقاومت بسیج برخوار کتاب کشته اشک به مداحان هدیه داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها