خبرهای داغ:
مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس با حضور سردار شیروانیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۷۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر، به گفته دبیر جشنواره تعداد ۴۵ اثر صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی به دبیرخانه ستاد جشنواره ارسال شد و در نهایت با نظر هیئت بازبینی ۶ کار صحنه ای، ۱۰ خیابانی و ۳ نمایشنامه خوانی انتخاب شدند. در طول سه روز جشنواره شهروندان شاهین شهری ارتباط خوبی با تئاتر برقرار کردند و هر روز با استقبال خوبشان هنرمندان را در اجراهایشان همراهی می‌کردند. به طور کلی ۲۷ اجرای خیابانی و ۱۲ اجرای صحنه‌ای برگزار شد که در هر روز ۴ اجرای صحنه‌ای و ۹ اجرای خیابانی برنامه ریزی شده بود. در مراسم اختتامیه که با کارگردانی خوب بهرام همتی انجام شد شاهد نمایشگاهی از عکس‌های رشادت‌های مردمی و بسیجیان در ۸ سال دفاع مقدس در مسیر سالن اصلی تالار شیخ بهایی بودیم.
در مراسم اختتامیه جشنواره، سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران نقش خودشان را با دست پر، ایمانی قوی و رشادت‌های بی شمار ایفا کردند و وظیفه ماست که حماسه و دلاوری‌های آن‌ها و همچنین خانواد‌های این عزیزان که مخلصانه فرزندان و همسران خود را راهی این میدان کردند خودشان نیز در ستاد‌های پشتیبانی و امدادرسانی و حتی گاهی پشت خط مقدم به فعالیت پرداختند را به نمایش بکشیم تا باعث آگاهی و الگو برداری برای آن قشری که در زمان جنگ حضور نداشتند و با چشم خود شاهد این وقایع نبودند، باشیم.
وی افزود: دستاورد‌های دفاع مقدس باعث شده است که ما امروزه در منطقه از جهت اقتدار نظامی، تجهیزات و مهمات هسته ایی با افتخار جز کشور‌های برتر باشیم و در مقابل کشور‌های دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم.
سردار شیروانیان در پایان بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس در این شهرستان یکی از اتفاقات خوبی بود که با همکاری سپاه و دیگر سازمان‌های شهرستان اتفاق افتاد و ان شاء الله این شهرستان به پایگاهی برای دیگر جشنوار‌های استانی و کشوری تبدیل شود.
سرهنگ ابراهیمی معاونت جانشین سپاه ناحیه شاهین شهر و رئیس نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس شاهین شهر از فرماندار و شهردار شاهین شهر و همچنین سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی و تمامی عزیزان و دست اندر کاران این جشنواره که فی سبیل الله برای اجرای این برنامه زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: لازم است تلاش نویسندگان، کارگردانان و بازیگران این جشنواره که با زیبایی و مهارت هرچه تمام‌تر دفاع مقدس را به نمایش کشیدند را ارج نهاد.
در نهایت با نظر هیئت داوران در بخش صحنه‌ای
برای طراحی پوستر و برشور: نمایش ترانه‌ای برای آیدا خانم شیوا مشکل گشا
طراحی نور: علیرغم کمبود امکانات ابتدایی نور در سال‌های اجرای جشنواره به خاطر تلاش در ایجاد فضای مناسب صحنه به آقای عباس اصلاوی برای نمایش ایستگاه ۱۲
موسیقی: آقای آرش جان نثاری برای نمایش ایستگاه ۱۲
طراحی صحنه: آقای شاپور شفیعی برای نمایش آخرین غروب
بازیگری زن: رتبه اول خانم فاطمه حسنی برای نمایش خاک و خون، رتبه دوم مشترکا به خانم‌ها شادی سعادتی برای نمایش خواب بی وقت حوریه و فرزانه نصرتی برای نمایش آخرین غروب، رتبه سوم خانم فاطمه اسدی برای نمایش ترانه‌ای برای آیدا و تقدیر از بازیگری خانم فریده مولایی برای نمایش آخرین غروب
بازیگر مرد: رتبه اول مشترکا به سید یداله موسوی بازیگر نمایش خاک و خون و علی گنجی بازیگر نمایش ایستگاه ۱۲

نمایشنامه نویسی: دیپلم افتخار به نویسنده نمایشنامه خاک و خون آقای مصطفی جعفری جوزانی، تقدیر ازآقایان احمد نیک پیام برای نمایشنامه آخرین غروب و صادق فرهمند برای نمایشنامه ایستگاه
ارسال نظرات
پر بیننده ها