دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی‌اش در سازمان ملل، اظهارات توهین‌آمیز و خصمانه‌ای علیه ایران بیان کرد. سخنان نسنجیده، عامدانه و مغرضانه ترامپ علیه ایران با واکنش‌های داخلی و خارجي زیادی مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۸۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

بسیاری از افراد اعم از دولتمردان، سیاسیون و مردم عادی در داخل و خارج در برابر این اظهارات ترامپ موضعی محکم و منتقدانه اتخاذ کردند. همچنين کاربران فضای مجازی با به راه انداختن جریان SHUT UP TRUMP خشم خود را نسبت به او نشان دادند. در ادامه بخشي از نظرات را در اين خصوص مرور مي كنيم:
- بیانیه‎ پایانی سومین اجلاسیه‎ رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم: سخنان به دور از منطق و عرف دیپلماتیک‎ رئیس جمهورِ تازه کارِ آمریکا، خللی در عزم و اراده‎ ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد.
- سردار جزایری: میدان مبارزه را با کابوئی بازی ترامپ ترک نمی‌کنیم
- فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اتهام زنی ترامپ به ایران، زیبنده امریکا و دولت فاسد و قلدر آن است، تأکید کرد: زمان آن رسیده است که محاسبات غلط امریکا را تصحیح کنیم.
- رئیس شورای روابط خارجی آمریکا سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را تکرار «محور شرارت» در دوران جرج بوش منهای عراق توصیف کرد.
- میرسلیم در توئیتر خود نوشت: " ترامپ بهتر بود به جاى تکرار لاطائلات صهیونیست‌ها و سران چند کشور مرتجع، حرفى که کسر شأن مردم آمریکا نبود می‌زد. "
- رئیس جمهوری اتریش با انتقادی بی سابقه از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران، با تاکید بر اینکه تهران شریک وفادار به توافق هسته ای است، گفت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل اعلام جنگ به اتحادیه اروپا بود.
- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اظهارات ترامپ در باره تهران و تاکید بر موضع غیرقابل پذیرش و انتقاد شدید از برجام توافق حل کننده برنامه هسته ای ایران، جای نگرانی خاص دارد.
- مهدی محمدی فعال رسانه‌ای و از کارشناسان مساله هسته ای: اینکه روحانی جواب ترامپ را بدهد خیلی مهم نیست، مهم این است که وقتی تحریم ها را برگرداند و از برجام خارج شد، در عمل چه خواهد کرد؟
- نشریه آلمانی نوشت که رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی فقط از خودش تعریف کرد!
- ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه: «برجام بهترین توافق ممکن بوده و بیرون رفتن از آن تصمیم اشتباهی است و آمریکا نباید این کار را انجام دهد.»
- شمخانی: اظهارات ترامپ، اهمیت ندارد.
- حزب ندای ایرانیان در بیانیه ای تصریح کرد: رئیس جمهور ترامپ که حتما از تاریخ بی اطلاع است، نمی‌داند که با دخالت آمریکا دولت ملی ایران در کودتای ۲۸ مرداد سرنگون شد.
- رئیس فراکیسیون امید مجلس تصریح کرد: سخنرانی ترامپ آنقدر نفرت انگیز بود که حمایت مردم کشورش را هم به دنبال نخواهد داشت.
- معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سخنان ترامپ ناشی از آشفتگی در ذهن، ‌استراتژی و سیاست است، گفت: ترامپ بداند آنچه مایه شرمساری آمریکاست نقض برجام است.
- وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه ای اعلام کرد: دائما از آمریکائی ها می خواهیم «برجام» را پاره نکنند!
- مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: رئیس جمهور کاسب کار آمریکا در سازمان ملل بار دیگر خوی استعماری دولتمردان آمریکا را در برابر نگاه صلح آمیز ایران به نمایش گذارد...

ارسال نظرات
پر بیننده ها