حاج شیخ حسن حافظ کل قرآن کریم و مفاتیح الجنان که در سفر معنوی حج همزمان با یوم ا.. غدیرخم دار فانی را وداع گفته بود امروز بر دوش مردم عزادار دیلم تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۷۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم، شهرستان دیلم طی مراسمی آکنده از حزن و اندوه در مسجد امام خمینی (ره) با قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهلبیت حاج محمدعلی صالحیان با پیکر مطهر این استاد قرآن وداع کردند.

در ادامه برنامه جنازه این مجاهد قرآنی بر دوش جمعی از پاسداران اسلام و سبز پوشان سپاه قرار گرفت و از مسجد جامع امام خمینی که سالیان سال آن مرحوم افتخار خدمتگزاری اش را داشت ومرکز فعالیت های تبلیغی وی بود بدرقه و تشییع گردید.

این تشییع تاریخی در دیلم در آستانه ماه محرم با مرثیه خوانی و نوحه خوانی مداحان اهلبیت (ع) همراه بود و مردم قدرشناس دیلم به پاس خدمات ارزنده این پیر فرزانه و خادم اهلبیت (ع) مسافت یک کیلومتری مسجد تا دارالرحمه در هوای گرم را تحمل کردند و اینگونه این فقید سعید را بدرقه نمودند.

همچنین مراسم نماز میت بر پیکر این استاد قرآنی به امامت حجت الاسلام حسینی بوشهری بدلیل ازدحام جمعیت در خیابان شریعتی جنوبی اقامه گردید و تلقین آن مرحوم نیز توسط امام جمعه دیلم انجام شد.

گفتنی است در این مراسم که جمعی از علما و طلاب، مسئولین استانی بویژه سردار صفری فرمانده تیپ امام صادق (ع) حضور داشتند پیام تسلیت آیت ا... صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه بوشهر توسط امام جمعه دیلم قرائت گردید.

حاج شیخ حسن معتمد حافظ کل قرآن کریم و مفاتیح الجنان بود که سالیان متمادی بعنوان نماینده مراجع تقلید مردم دیلم را در راستای دین و احکام اسلامی با پاسخگویی به مسائل شرعی خصوصاً دریافت و ارسال وجوهات شرعی یاری می کرد.

اقامه نمازهای عید در غیاب ائمه جمعه در سالهای قبل، حسن ختام مجالس ترحیم، اجرای صیغه عقد ازدواج، آموزش قرآن کریم به جوانان، برگزاری محافل قرآنی و مجالس اهلبیت(ع) با دعوت از علمای بزرگ، حل اختلاف و اصلاح ذات البین گوشه هایی از تلاش های گران سنگ این مرد الهی بود که امروز با هجرت خود به دیار باقی مردم دارالمومنین شهرستان دیلم را به سوگ خود نشاند./انتهای پیام

ارسال نظرات